Gast Geplaatst: 23 juni 2000 Geplaatst: 23 juni 2000 Ik heb geruchten gehoord en gelezen op enkel boards dat seca in augustus van start gaat met "SuperEncryption standard".<BR>zal dit het einde betekenen van de pic cards of van de goldcards?<BR>Of weet er nu al iemand dat onze trouwe cardjes dit niet gaan overleven, en of seca dan niet meer zal te ontvangen zijn zonder orginele seca card?<P>------------------<BR>Groeten cyberbob.
Gast Geplaatst: 23 juni 2000 Geplaatst: 23 juni 2000 éh, iedere beveiliging is te kraken.<BR>Nu is het `kraken van code`s` niet geheel mijn gebied (ben meer met de hardware bezig)<BR>Maar er zal gerust iemand op komen staan die ook daar een oplossing voor heeft.<BR>Grt. Kees.<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 24 juni 2000 Geplaatst: 24 juni 2000 Zeg Teebee zouden ze volgens u echt geen ander syteem in hun originele kaarten kunnen <BR>zetten ?.<BR>Ik dacht toch dat Seca verschilende varianten had op codeer gebied.<BR>Groetjes.<P>------------------<BR>
Menno Geplaatst: 25 juni 2000 Geplaatst: 25 juni 2000 Hoi,<P>Hee TeeBee helaas las ik elders op dit board dat CSD dus inderdaad nieuwe kaartje naar hun klanten aan het sturen is <A HREF="http://www.sat4all.com/board/Forum36/HTML/000058.html" TARGET=_blank>http://www.sat4all.com/board/Forum36/HTML/000058.html</A> <BR>--->knip---><P>NEWS<BR>As previously reported by ESN, Canal Satellite Digital, the Spanish digital broadcaster, is to adopt a new modified form of the standard SECA encryption, known as SuperEncryption. The modified encryption was expected to start operating in early-June, however technical problems had led to a delay in the broadcaster issuing its subscribers with new SuperEncryption-equipped smartcards. We are informed that the technical problems have now been resolved and that official CSD viewers are currently being issued with new smartcards in time for an early-August encryption changeover. <BR>We are informed the SuperEncryption system involves a high-memory smartcard, and allows the broadcaster more control over ECMs, allowing for more frequent, complex code changes. Therefore, despite what was previously reported, it appears the PIC16F84 & EEPROM-type card won't be able to decode CSD after the new SuperEncryption is employed, due to the cards low memory capacity. This will obviously come as bad news to the thousands of SECA Gold Card owners throughout Europe. We are informed that owners of the more digital friendly, higher memory cards such as the SNAC and "5 On One", will be able to continue viewing CSD after the encryption change, although modifications to the cards' software will be required. This, we believe, may be offered through "underground" support sites, as many of these cards are under the promised one year guarantee.<P>Judging by the extremely high take-up of low cost SECA Gold Cards throughout Europe, it was only a matter of time before measures were taken to combat the piracy, which, according to one independent news source has cost Canal Satellite "a six figure sum." <P>-----<--plak----<P>Zouden ze CSD als proef gebruiken en zodra blijkt dat de meeste Goldcards/piccards <BR>om zeep gebracht zijn ook een kaartwissel voor de andere C+ platforms starten ?<BR>We wachten maar geduldig af...<BR>Groetjes,<BR>Menno<BR><p>[This message has been edited by Menno (edited 25 June 2000).] Vu Duo 4K S+C
Gast Geplaatst: 25 juni 2000 Geplaatst: 25 juni 2000 Och lang zal het zeker niet duren voordat <BR>de boel weer zal gekraakt zijn laat ze maar knoeien niks om zorgen over te maken .<BR>Groetjes.<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 25 juni 2000 Geplaatst: 25 juni 2000 wat is CSD ? Zal wel domme vraag zijn, maar goed het zegt mij zo niets.<BR>Die Superencryption is dat niet zoiets als de zenders met veel meer keys coderen. Tenzij ze alle officieel gekeurde ontvangers van nieuwe software voorzien, anders is er volgens mij niet veel meer mogelijk. Met die nieuwe kaarten zal ook het huidige systeem wel te bezichtigen zijn anders moeten ze tijdelijk nog meer simulscripten.<P>------------------<BR>afz. Ptje
Gast Geplaatst: 26 juni 2000 Geplaatst: 26 juni 2000 Ehh....als trouw CSD abonnee heb ik in elk geval nog niks gehoord van een kaartwissel..dus dat zal wel meevallen...<P>Martin<P><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 26 juni 2000 Geplaatst: 26 juni 2000 Hier vantzelfde, als CSD (spanje) abonnee niets ontvangen ivm andere kaarten...<P>dus effen afwachten <P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 27 juni 2000 Geplaatst: 27 juni 2000 Ik meen ergens eens te hebben gehoord/gelezen dat als je een seasons gevalletje hebt in combinatie met Voyager er geen probleem is (mits je de juiste codes hebt natuurlijk) ...<P>Klopt dat ?? <P>------------------<BR>--==[ DeNnIs ]==--
Gast Geplaatst: 27 juni 2000 Geplaatst: 27 juni 2000 Ik weet hoe het in elkaar zit vanaf Augustus<BR>zal Canal+ 16 bit key's gebruiken in plaats van 8<BR>dat is het enige verschil en dat van een andere kaart kopen vergeet dat maar dat het mischien moeilijker zal worden om dan de nieuwe key's te vinden dat is wel waar .<BR>Dus wat TeeBee al zei ligt wel op de juiste weg .<BR>Dit heb ik vernomen van bronnen die zich dus in het canal+ gebeuren mengen .<BR>Groetjes <P>------------------<BR><p>[This message has been edited by pipo (edited 27 June 2000).]
Gast Geplaatst: 4 juli 2000 Geplaatst: 4 juli 2000 en als menigen een management key heeft wat ze nu hebben zullen ze toch de 16 bit key ontvangen.het is zeker zo dat het (dat denk ik toch) niet zo gemakkelijk zal blijven om seca te kijken.Als ze nu zoals op d2-mac om de 2 dagen de key's veranderen en niemand maakt een autoupdated kaart publiek dan zal het kijken wel gedaan zijn voor even of voor altijd.laten we nu nog een beetje kijken terwijl het gaat.<P>------------------<BR>voor alle update's zie<BR>http://members.xoom.com/digital_sat
Gast Geplaatst: 5 juli 2000 Geplaatst: 5 juli 2000 Tja , hier wou ik ook even mijn mening geven !<BR> Als moderator van deze forum ("Bijna nooit postings maakt") , kan i k toch wel bevestigen dat ik nu al ruim 15 jaar naar (hacked) tv stations kijk !<BR>Voorbeeld is de goede oude D2MAC die veel gelijk is aan seca !!Hier , zijn ze zelf triple DES gaan gebruiken en toch steeds werkt het op pics , ook al is de memory te klein geweest koppelt men twee (pics) aan elkaar vast !<P>Over de superencryption kan ik wel vertellen dat ze de c1 3c / c1 3a dus in deze technieken willen starten maar men moet wel rekening houden dat half spanje en frankrijk nog draait op de Bios versie 3.0 of 4.0 , deze kaartjes kunnen spijtig genoeg deze commando's ook niet verwerken als het in sr encryption wordt uit gezonden !<BR>Dus slaap maar rustig . <BR>Btw , the srencryption is nu al kompleet bekend , hiermee bedoel ik de werking ervan , desnoods doen wij het met 2 picjes langs elkaar , eentje de seca algo de andere srencryption !!<P>TheKh[a]n<p>[This message has been edited by TheKh[a]n (edited 05 July 2000).]
Aanbevolen berichten