Gast Geplaatst: 23 juli 2003 Geplaatst: 23 juli 2003 Vandaag eindelijk eens de grote stap gewaagd en voor het eerst in mijn leven LINUX geinstalleerd op mijn PC. En wel de mandrake 9.1 versie. Installatie was een eitje, alle hardware werd herkend. Ziet er ook leuk uit. Dus wat dat betreft geslaagd. Het enige probleem wat ik heb ik dat Mandrake wel mijn Audigy2 geuidskaart herkend, maar ik geen geluid hoor. Kan gewoon een mp3 laden. Mediaplayer start ook op en speelt em af: alleen ik hoor niks...;-( Is er iemand die deze linix analfabeet even op gang kan helpen hoe ik het werkend zou kunnen krijgen?
EL PIÑO Geplaatst: 23 juli 2003 Geplaatst: 23 juli 2003 Mandrake heeft forums op z'n website, o.a. ook hier voor.. Vraag het daar eens. Mijn SoundBlaster (Live 1024) werkt overigens wel, ook als je hem installeert als een (oude) SB16, je kunt er dan alleen geen speciale dingen mee doen. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast Geplaatst: 24 juli 2003 Geplaatst: 24 juli 2003 Heb dit ook al gehad met een SBLive, soundcard werkte wel in XMMS maar niet in XINE, dus heb ik toen de laatste lnx drivers gaan afhalen en gecompiled onder root, in de readme file staat meestal vermeld hoe de driver juist noemt (indien je nog geen geluid hebt in XINE of dergelijke kan je deze dus handmatig wijzigen) Greetz {Spirit}
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen