Gast Geplaatst: 6 juli 2000 Geplaatst: 6 juli 2000 De veranderingen van de keys hebben deze maand in het geheel niet voor problemen/verrassingen gezorgd. Alles verliep gladjes en een ieder ging tevreden met de armen over elkaar voor de tv zitten. Jammer, want er zijn nog uitdagingen genoeg die er voor kunnen zorgen, dat deze hobby niet saai wordt.<BR>Laat ik de uitdagingen nog eens op een rijtje zetten:<P>TPS:<BR>Een aantal zenders op de Hotbird-transponders 10.757V en 10.796V zijn naast Viaccess ook gecodeerd in Seca. Dit doen ze niet voor onze lol, maar omdat de signalen van deze zenders verpakt in Seca naar de Franse kabelnetten worden gestuurd.<BR>De keys zouden moeten zitten bij provider 00 09 (Numericable), terwijl een aantal "shared keys bij provider 00 0F (ABSAT) zitten.<BR>Ik denk, dat we op het volgende moeten letten:<BR>1) Zowel provider 00 09 als 00 0F verdragen de aanwezigheid van provider 00 25 op het kaartje niet.<BR>2) Je hebt een BIN nodig, waar 00 09 al "van oorsprong" in zit. Het bijvoegen van de provider-ident en de 00 09 keys in een file, waar 00 09 eigenlijk niet in zit, werkt niet!<BR>3) De "shared keys" van TPS kunnen alleen maar bij 00 0F (ABSAT) staan, omdat shared keys in principe satelliet-gebonden zijn. Shared keys van TPS kunnen dus (in principe) niet bij een provider op Astra staan.<BR>4) De kaartjes, die in de medina van Algiers worden aangeboden, bevatten CSD France, ABSAT (geheel), 8 TPS-zenders en Canal+ Horizons. Het zou dus prettig zijn, als we een kant en klare file hadden, waar alleen deze 4 providers (00 04, 00 0F, 00 09 en 00 29) op staan, om het werkende Algerijnse kaartje zo precies mogelijk te imiteren.<P>TVBS:<BR>Deze zender op Astra-transponder 12.168V voor in Europa wonende Chinezen heeft kennelijk een afwijkend Seca-signaal.<BR>Een Chineze speciaalzaak op de Zeedijk in Amsterdam biedt abonnementen aan voor F 876,= per jaar. De winkelier vertelde, dat dit abonnement zo duur is, omdat dit inclusief de huur van een speciale ontvanger/decoder is. Volgens hem is TVBS niet te ontvangen met een Seca-ontvanger of Seca-cam.<BR>Is dit zo, of kletst deze Chinees uit zijn Chineze nek?<P>Equidia (Telecom 2B, 5 gr. west):<BR>Vier kanalen met paarden-koersen. Misschien niet echt interessant om naar te kijken, maar het gaat om het spel en niet om het kassie kijken, niet waar?<P>Premiere:<BR>Op Astra-transponder 11.759H (bekend van het "natuur-programma" Blue Channel) wordt getest met een Seca-signaal.<P>Stream:<BR>Er werd gemeld, dat Stream per 1 juli met Seca zou gaan testen. Tot op heden is dat echter niet het geval.<P>Muzzik op Hotbird:<BR>Sinds de laatste key wisseling is Muzzik op de Hotbird-transponder 12.245H niet meer te ontvangen. Op de zelfde transponder doet MCM het nog wel, en de eveneens in Seca gecodeerde signalen van Tamil TV, Canal+ en Canal+ Horizons doen het nog steeds niet. De keys moeten bij provider 00 0F, 00 09 of 00 29 zitten.<P>Mocht je nog iets toe te voegen hebben, ook al is het maar een kleinigheid, meld dat dan a.u.b! Want juist zo een kleinigheid kan het verschil zijn tussen ontvangst en het door ons zo verafschuwde zwarte beeld.<P>Samen staan we sterk!
Gast Geplaatst: 6 juli 2000 Geplaatst: 6 juli 2000 Dag Jos,<P>Ik heb een kleinigheidje voor je: Muzzik valt wel te decoderen. Ik ontvang hem op CanalSatellite, 11817 Mhz verticaal, symbol rate 27500 en PID 3/4.<P>Het enige dat bij Canal Satellite strandt (terwijl ik dat voorheen wel ontving) is MTV. Maar dat valt te ondervangen door een "andere" MTV te kiezen (ik heb MTV E, dat zal de Franse wel zijn, maar hij is toch meestal Engels).
Gast Geplaatst: 6 juli 2000 Geplaatst: 6 juli 2000 Helaas...De door jou genoemde freq. is die op Astra. Op Hotbird is echter ook Muzzik en om die ging het hierboven. Even goed bedankt voor je reactie.<BR>Het probleem met de MTV's is eenvoudig op te lossen met de juiste software. Ga naar de download-afdeling en haal de juiste spullen bij djazzy weg.<BR>MTV E, MTV Germany, MTV2, enz. komen allen van de zelfde transponder. De keys zijn ondergebracht bij provider 00 19 (Canal Digitaal NL).
Gast Geplaatst: 6 juli 2000 Geplaatst: 6 juli 2000 Originally posted by jos:<BR>Helaas...De door jou genoemde freq. is die op Astra. <P>Daar had ik even niet bij stil gestaan. Djazzy heb ik al helemaal geplunderd, maar kennelijk niet de goede file er in gezet, ik heb een eigen key-file erin gemikt. Zal wel ergens een foutje inzitten. Niet zo'n ramp.
Gast Geplaatst: 7 juli 2000 Geplaatst: 7 juli 2000 Vreemd, ik heb Muzzik & MCM wel op mijn Nokia 9302<BR>Wel heb ik zelf de cyfra+ code`s bij de July file veranderd, misschien dat dit wat uitmaakt ?<P>Grt. Kees.<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 8 juli 2000 Geplaatst: 8 juli 2000 Tja...Nu ruim 50 uur na bovenstaande posting voor de puzzle-club nog altijd vrijwel geen reacties. Sat4All heeft dus toch gelijk? Het gaat de meesten alleen maar om gratis "natuurfilms" kijken? <BR>Het laatste excuus voor de inactiviteit dat ik kan bedenken, is de zomervakantie, hoewel ik me niet kan voorstellen, dat er erg veel schotelaars naar het strand zijn...<BR>Aardige posting Keessie! Maar het had wellicht nog een stuk aardiger geweest, als je de lezers had medegedeeld, wat je precies bij Cyfra had veranderd?<BR>En wat betreft Muzzik: jij hebt het toch ook over Muzzik op Hotbird, en niet Muzzik op Astra, toch?
Gast Geplaatst: 8 juli 2000 Geplaatst: 8 juli 2000 <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Keesie:<BR><B>Vreemd, ik heb Muzzik & MCM wel op mijn Nokia 9302<BR>Wel heb ik zelf de cyfra+ code`s bij de July file veranderd, misschien dat dit wat uitmaakt ?<P>Grt. Kees.<P></B><HR></BLOCKQUOTE><P><BR>Ik ook, allebei, maar ze blijken bij mij inderdaad op de Astra te zitten. MCM Europe en Africa doen helemaal niets. Gesleutel aan de keys kan trouwens wel baten zag ik vandaag. Mijn knipperende Eurosport Nederland blijkt nu in ieder geval weer gewoon beeld en geluid te hebben. Fox kids krijg ik voor het eerst beeld op en - helaas - Spaans geluid (er is geen ander kanaal). MTV E blijkt identiek aan MTV (die het nu trouwens ook weer doet... - <BR><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 9 juli 2000 Geplaatst: 9 juli 2000 Sat4All heeft dus toch gelijk? Het gaat de meesten alleen maar om gratis "natuurfilms" kijken?<P>Nope, geen tijd voor, ben veel te veel bezig zo veel mogelijk zenders te kunnen ontvangen, zo heb je er weer een paar bij en dan weer naar de volgende, je weet wel, dat is hier de sport.<P>Aardige posting Keessie! Maar het had wellicht nog een stuk aardiger geweest, als je de lezers had medegedeeld, wat je precies bij Cyfra had veranderd?<P>De 0D code`s van de July file klopte niet, daar heb ik dus de goeie in gezet.<P>En wat betreft Muzzik: jij hebt het toch ook over Muzzik op Hotbird, en niet Muzzik op Astra, toch? <P>Jazeker, de Hotbird<BR>P.s. er zit 2x muzzik & mcm e.d. op de hotbird misschien zit hier het probleem, de ene set zenders doen hier niets en de andere werken hier wel.<P>Grtz. Kees.<P>------------------<BR>
Aanbevolen berichten