Ga naar inhoud


[Strong] Converteren BIN Kanalenlijst


friendlyguy_100

Aanbevolen berichten


Weet je nog, de uitleg over de statusbyte?

 

En hier heb je nog meer uitleg over de statusbyte, stond een tijd geleden in het Philips forum

 

De frequentie wordt door MES gewoon omgezet vanuit de binfile naar decimale waarde. MES kapt zelf dus niks af, maar zet juist alles 100% correct om:

72 24 94 C0 bijvoorbeeld heeft als decimale waarde 1915000000.

De L.O. Frequentie voor dit kanaal is vanwege de 22khz aan = 10600

10600 + 1915 = 12515 en daar worden dus geen extra's aan toegevoegd.

Bovendien, de frequentie kan volgens jouw LNB wel 12515.250 zijn, maar veel correcter is dus gewoon 12515.000 omdat ook per LNB verschillen kunnen bestaan. Door de juiste frequentie te kiezen zoals bijvoorbeeld op Lyngsat wordt aangegeven krijg je ook nooit problemen met LNB's die een kleine afwijking hebben. Als jij iets hoger gaat, en die ander een lnb heeft met een afwijking naar beneden kun je de moeilijkste problemen met je settingslijst krijgen. Ik heb dat in het begin ook ervaren en gebruik nu dus zoveel mogelijk de officiële frequentie.

 

De export functie naar .MDB lijkt me goed werken, maar waarom niet veel makkelijker naar .CSV. Dan kun je ze openen in Excel, en dat lijkt me nu juist het aangewezen programma om met tabellen te kunnen goochelen.

 

Succes met jullie experimenten. Ik hoop dat er ooit ook nog door Dynamite iets moois gemaakt wordt van de Strong, want de firmware die er de laatste tijd gemaakt wordt is toch nog erg behelpen. Jammer alleen dat de processor die in de Strong gebruikt wordt niet zo eenvoudig de patches van de Pioneer en Philips kan verwerken. Als de basis hetzelfde was, dan was dat allemaal zo gepiept, heb je gezien dat er voor de 6072 een EMU versie gemaakt is, en binnen enkele dagen was die er ook voor de 6071. De HDL's van deze ontvangers lijken veel op elkaar allemaal omdat ze processors gebruiken van dezelfde familie.

 

Ik hou de heren programmeurs (H2deetoo en Dynamite) wel bezig hoor. Maar ik beloof niks, want Strong ontvangers zijn toch echt buitenbeentjes geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M_Z, perfecte uitleg.

 

En wat doe ik met het verschil tussen Lyngsat en KingofSat. Jou toelichting kan ik dus de afrondingen achter de komma van Kinofsat wel vergeten.

 

Als je ook nog wat kun toelichten op mijn vraag over 'assigned channels' verderop in dit forum, kan mijn dag niet meer kapot (het regent toch).

 

Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen.

 

Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a).

(vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rebel, of het nu Access of Exel is CSV is altijd goed.

Belangrijkste is niet de export maar de import. Van een CSV terug naar TCS of BIN. Export is met MES te doen, de import niet.

Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen.

 

Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a).

(vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@friendlyguy

 

TCSconverter(1.05) is klaar om te testen.

Dus van TCS (mes) naar mdb(access) en weer naar TCS (mes).

 

Uninstall eerst v1.00 dit is belangrijk voor de registratie van Dll's.

 

Output tcs wordt in de root van het programma neer gezet.

Alle TCS files hebben de extensie .tcs

 

 

TSCconverter v1.05 link

 

Suc6

 

Ik hoor het wel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is het voordeel van een mdb tegenover de ed 5.1 ?

iedere keer wanneer onze vrienden in spanje iets veranderen in de firm, wat extra velden in de kanalenlijst nodig heeft,

zul je de mdb ook weer moeten aanpassen.

Wanneer je de kanalen lijst op een site wilt publiceren, dan is een mdb zeker geschikt, maar om lijsten bij te houden

lijkt me de ED5.1 of later genoeg.

 

groet mghibli2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi MGHIBLI terug van weggeweest.

 

Het zit zo

De mdb is maar een tussenfase hieruit kun je naar csv,txt of excel.

 

Maar uitschrijven kun je weer naar TCS die je weer kunt inlezen met media sat studio 2.2.

 

Gewoon een vraag van friendlyguy voor zijn lijst.

En ik had de mdb tijdelijk nodig voor mijn site.

 

En wees eerlijk met ed51 editen daarvan wordt je niet echt vrolijk van.

Het is dus gewoon een extra tooltje.

 

Rebel

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, echter het testen zal effe duren. thuis staat de keet op zijn kop voor de jaarlijkse-schoonmaak, en vrijdag gaan we voor 2 weken bakken in het zonnige zuiden. Maakt niet uit, ik haal de achterstand wel weer in.

Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen.

 

Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a).

(vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij terug importeren zul je de TCN (namen), TCS (kanalen settings) en TPT (transponder) records moeten meenemen daar deze aan elkaar gelinkt zijn.

 

TCN - TCS = one to one

TCS - TPT = many to one

 

Als ik een tool zou maken in bv VB dan zou ik de bin file

als library houden welke dan iedere keer aangepast wordt na een import, dan hou je de eeprom settings en de blok referentie bytes.

 

groet

mghibli2

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik.

 

Maar

Programma is alleen een import/export tool voor Mediasat editor.

Deze houdt de tpt en de epprom settings in het orginele bin(settings) bestand.

 

Als je TCS exporteert vanuit mediasat editor dan zitten de namen er altijd in.

 

Mediasat editor is een universele editor die zowel met de oude settinglijsten(v9) als met de nieuwe settings overweg kan(mc4000).

Maar exporteert deze altijd op dezelfde manier(TCS).

 

Dus vandaar.

Ik was niet van plan om naast ed51 en media editor nog een editor te schrijven.

Nogmaals dit is alleen een import/export tool voor de mediasat editor.

 

 

Rebel

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...