Ga naar inhoud


problemen mert installeren Atltair 1.41


renzie

Aanbevolen berichten

waar Altair izch vlot liet installeren op mijn notebook (geen usb 2.0) met TFbulk file, wil het maar niet lukken op mijn desktop computer met usb 2.0. bij apparaatbeheer zie ik dat er geen stuurprogrammas zijn gevonden voor een raid controler. wat ik niet probeer, TF Bulk files op een diskette, in de map van Altair 1.41, hij blijft zeggen dat de installatie van nieuwe harware niet is gelukt.

 

Iemand enig idee??

 

 

Renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vaag, bij mij werkt het prima. Ik denk dat de harware van de raid controller niets met de TF te maken heeft maar met een, niet geinstalleerde, 2x extra IDE connectors op je moederbord maar...

 

Gooi het apparaat waar geen drivers van zijn eens weg en scan voor nieuwe hardware, dan moet er gevraagd worden voor nieuwe driver en geef dan de dir op van tfbulk als dan geen driver gevonden wordt is het een ander apparaat en moet je even door gaan tot het apparaat gevonden wordt waar wel de driver bij hoort.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb geprobeerd de 5000 die beneden in de woonkamer staat op mijn desktop aan te sluiten die boven staat via een 2 x 5m lange USB kabel. ik wil zo een vaste verbinding met de 5000 creeren voor het vlot kunnen wegschrijven van MP3"tjes en films van de 5000 naar mijn grote harde schijven op de desktop opslaan voor het branden naar dvd. volgens mij zit daar het probleem. ik heb de 5000 net even losgehaald beneden en mee genomen naar mijn computerkamer boven en met een korte USB kabel werd hij meteen herkent als USB apparaat en kon ik de TF bulk drivers installeren.

 

Als ik hem beneden weer aansluit heb ik toch weer het oude problemen van een melding dat hij nieuwe hardware heeft gevonden en vraagt om drivers voor een raid controller. als de raid controller met vraagteken in apparaatbeheer verwijder kom ik wel USB Topfield devices tegen dus de 5000 is bekend in bij apparaat beheer.

 

als ik Altair opstart krijg ik soms de mappen MP3, Program files etc te zie, maar zodra ik een mp3 tjes wil wegschrijven loopt e.a vast.

 

is een afstand van 10 m met een USB kabel te veel van het goede???

 

 

Renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hem nu op een andere (oude) desktop (pentium III) aangesloten en daar werkt het goed. dus een 12m lange USB kabel is geen probleem. Nu heb ik een permanente (netwerk)verbinding met mijn 5000. ik kan dus op elk moment vanachter de PC met de Turbo on nieuwe MP3 tjes of foto's toevoegen, nieuwe software installeren en films naar mijn harde schijf halen voor branden op DVD. Dit is echt ideaal. geen gedoe meer met eerst Mp3 tjes en/of software op de notebook installeren, kabel aansluiten op de 5000 etc.

 

Blijf toch benieuwd waarom het niet lukt op mijn nieuwe PC met een Asus A7V8X moederboard met USB 2.0, serial Ata etc etc.

 

Renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een voedingsprobleem op je usb poort op je nieuwe computer. Deze moet een stabiel voltage afgeven anders kan je inderdaad problemen hebben.

 

Heb het zelf met een usb progger. Op elke gewenst computer werkt ie maar aan op de laptop krijg ik hem met geen mogelijkheid aan de gang. Is inderdaad een oon nieuwe laptop en geeft een niet altijd even constante voltage op de usb poort af en de enige oplossing die ik zou kunnen bedenken waarom hij het niet zou doen is dat.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toevallig hetzelfde moederbord en bij mij werkt het perfect. Heb je de laatste bios er in (08-05-2003) en eventueel VIA 4in1 update v4.48?

 

Paul

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...