Ga naar inhoud

SR en emu met dsx6071

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag,

Eerst wil de mensen bedanken die de Philips interessanter maken, vooral nu met de emualtie software.

Ik woon in Kinshasa, RD Congo en heb een 5816 die aan een C band antenne gekoppeld is en gericht staat op NSS 7 op 22W. Op deze satelliet zit een boeketje franse zenders, oa Canal+Horizon, Antenne2, France5, Euronews, Manga, Festival, Tiji enz.. en dit boeketje draagt de naam LeSat, heeft als ident 000E en is seca 1 gecodeerd.

De basis frequentie is 3650 Horizontaal met een SR van 27500 en een FEC can 3/4.

Ook zijn er een aantal losse franse zenders in Viacess : CFI pro en TV5 Azie te ontvangen zelfde SR en Fec maar andere frequentie. Nu zit er op deze satelliet ook een boeketje CNN, op 3931V met een SR van 25000 en Fec 3/4. Dit boeketje is voor 80% FTA en er zijn twee canalen in Powervu. Ik heb ook een nokia 9500 met amon ombouw en daar ontvang ik zonder problemen beide boeketten, aangezien de SR gemakkelijk instelbaar is.

Met de Philips is het evenwel iets anders. Ik slaag er niet in om hem de CNN zenders te laten opzoeken, alhoewel ik de SR van 25000 in de SR tabel invul en deze ook helemaal naar boven toe breng. Nochtans moet de decoder deze SR van 25000 herkennen, want als ik een van de goede transponders deze SR ingeef krijg ik geen signaal en geen beeld meer.

Ik zou natuurlijk een transponder kunnen bijvoegen met bv flashcvt, maar daar loopt het mis omdat de in tevoeren getallen niet met de werkelijkheid overeen komen. Als ik de TPT edit dan komt er ipv 3650 12.100,250 en ipv 3756 11.993,750. Nu is 3756- 3650 gelijk aan 12.100,250-11.993,750 dus zou een volgende som me de in te voeren frequentie moeten geven, maar dat gaat niet op omdat SR waarde daar blijkbaar ook in meespeelt.

Nu is mijn vraag of de philips andere waarden dan 27500 en 22000 als SR aanneemt en hoe ik dat kan uitwerken.

Ook heb ik een opmerking over de emulatie.

Nu heb ik de gegevens van mijn kaart ingevoerd, ident, ppua, mk01, 0C,OD en OE.

Als ik op een secakanaal zit en ik trek de kaart eruit dan verloopt alles zoals het, beeld blijft komen. Zap ik naar een ander kanaal van het boeket dan valt het beeld weg en hou ik enkel klank over. Druk ik op A en dan dan op 0 dan komt het beeld terug. Het gekke is dat er twee kanalen zijn waar alles loopt zoals het moet : dus beeld en klank.

Ook als ik het beeld teruggebracht heb en ik ga naar het menu dan is het beeld foetsie bij het verlaten van dit menu.

Dus dit is zonder kaart in de decoder. Met kaart geen enkel probleem.

Het probleem van de SR heb ik met alle versies die tot nu toe in de decoder zaten, de laatste is de ongeloofelijke DSX6071-Zibi8NL-Plus-Emu5.

Groetjes vanonder de evenaar.

Geplaatst:

Dag,

Uiteindelijk heb ik een oplossing gevonden voor het ontvangen van zenders met een andere symbolrate dan standaard 27.500 op de C band.

De moeilijkheid zit in het omrekenen van de in te voeren frequentie in de decoder, aangezien deze niet overeenkomt met de echte waarden. Dit hangt ook van de verschillende firmwares af, want in firmware a geeft een frequentie van 3650 11.250 met andere firmware geeft dezelfde frequentie een waarde van 12.100. Gelukkig is het verschil rechtlijnig, dus het verschil in de echte frekwentie komt overeen met dat in de decoder zolang dezelfde lnb waarde wordt aangehouden.

Als firmware gebruik ik DSX6071Firmware: Dynamite EMU5 (Thanks to H2deetoo)Versie : Zibi-FX V8 Plus NL

Releasedatum : 25-7-2003

Eerst voeg ik de te gebruiken symbolrate bij lijstje.

Dan stel ik de antenne in voor de NSS 7 satelliet.

Vervolgens stel ik de kanalen opnieuw in, laat de decoder zoeken.

Na een tijdje zijn er dan 20 kanalen ingelezen die allen een SR van 27500 hebben. We zijn hier niet zo verwend als in Europa.

Daarna ga ik naar de transponder editor en neem het eerste vrije nummer

Als transponderfrequentie vul ik het berekende verschil in. eg 10.696 voor frequentie 3931

Tunerfrequentie wordt automatisch ingesteld

LNB frequentie moet dezelfde zijn als voor de andere transponders eg 9750

Verder het tweede deel invullen, tranponder ID, netwerk ID,symbolrate, fec, polarisatie, tone, LNB A en band.

Dit wordt dan opgeslagen.

Daarna gebruik ik de kanaleneditor om een kanaal in te stellen. De gegevens worden uit de tabellen van lyngsat overgenomen. Als transpondernummer wordt het nummer eerder ingesteld opgegeven. Dit bewaren we ook.

Nu zet ik de decoder op dit aangemaakt kanaal er als alles goed gegaan is komt het beeld erdoor.

Voor de andere kanalen gebruik ik dan de optie kanalen toevoegen en na een poosje ben ik dan de trotse bezitter van een settingslijst met 29 kanalen.

Ik hoop dat iemand er ook mee kan geholpen worden en nogmaals dank aan hen die de philips verbeteren.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen