Gast Geplaatst: 12 september 2000 Geplaatst: 12 september 2000 Ben nu al minstens 2 weken dit Topic aan het volgen en ook 'n paar vragen gesteld.<BR>Bij mij (Humax 5400, aston CI 1.03) nog steeds geen AU.<BR>Er schijnen wel een paar mensen te zijn die het voorelkaar hebben, maar die laten niets specifieks los. Ook niet nadat ik ze per "private message" had benadert.<BR>Op een ander topic las ik van Aviddv dat dit Topic min of meer afgesloten was (Canal+ zou op de loer liggen) is dat misschien de reden waaarom op dit topic uiteindelijk niet naar buiten komt wat wel al schijnt te zijn opgelost. Ik schrijf bewust "schijnt" want zolang ik 't niet zelf op mijn Humax heb gezien dat Autoupdate werkt geloof ik er geen barst van en misschien komen daarom ook de "enige echte goeie files" niet naar buiten.<BR>Wat mij betreft sluit dit topic maar, 't is hot maar de oplossing mag blijkbaar niet naar buiten komen.<P>Toch bedankt, vr.gr. charel.
Gast Geplaatst: 12 september 2000 Geplaatst: 12 september 2000 Beste Charel,<P>Ik had even wat afleiding met het zoeken en vinden naar de juiste methodes voor het proggen van org Secacards.<BR>Ik heb hierdoor wel gekeken op dit board maar dan specifiek in de richting van bovenstaand onderwerp en hierdoor niet meer gekeken op privat messages.........Exuses<P>Indien jij dit nu niet vergeet, ofwel zo dom als ik ben, komt het allemaal voor elkaar.<BR>Het is een specifieke winphoenix loader.hex en een afsluit.hex voor Aston AU gebruik/toepassing. Inmiddels heb ik gezien in een .bin editor maar ook ondervonden dat alle laatst verschenen AU.bins practisch hetzelfde zijn en ook als zodanig werken.<P>Let op, sommige AU.bins zijn reeds voorzien van de datum FFFF....niet doen gewoon terugzetten op bijv 159F<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 12 september 2000 Geplaatst: 12 september 2000 Er is bij mij maar een file die een auto update geeft op humax + aston 1.03.<BR>En dat is ziccoauto.zip<P>En dan alleen op de nl zenders meestal wel binnen 1 uur.<BR>Maar de update voor de rest ook na 2 dagen werkt niet vreemd.<P>Prom<P><BR><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 13 september 2000 Geplaatst: 13 september 2000 Zicco (de nieuwe AU files van 09092000) werken inderdaad perfect op de Humax. Nu al de keys tot en met....schrik niet..... 31-12-00 binnen van Canal Digital (binnen 5 minuten) en alle andere waren uitgezonderd D+ (2 tot 3 uur) binnen 15 minuten binnen en dat zijn de keys geldig tot 30-10-00. Gebruikte eerst de zoaxx files die ook goed werkten maar met de nieuwe Zicco files gaat het inderdaad nog sneller via de Humax met Aston 1.0 CI.<P>Overigens is er vanaf 1 oktober officieel de update beschikbaar via de Astra van de Aston CI naar 1.03 maar ondanks het beter zappen van de 1.03 zit ik zwaar te twijfelen of ik wel gaat updaten als ik zo de nadelen leest van de meeste 1.03 CI's. (minder providers en het niet goed AU werken van de CI's)<P>Satwatcher<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 13 september 2000 Geplaatst: 13 september 2000 Hoi Satwatcher,<P>De nieuwe Zicco-files, welke volgens jouw goed bericht, met uitstekend "inloop" AU via Aston 1.00 staat nog niet in de download sectie. Volgt'ie snel ???????<P>Overigens heb ik geen problemen met de Aston 1.03, ik weet wel dat hij minder "Buggy" is in de Humax.<P>Kun je in het provider-lijstje van de Aston met 1.00 soft meer providers tellen dan in de 1.03 soft ?????<P><BR><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 13 september 2000 Geplaatst: 13 september 2000 Aan Satwatcher:<P>Wat betreft die data, weet je wel zeker dat je die keys d.m.v. AU hebt binnen gekregen,<BR>ik bedoel die data 31-12-00.<BR>Volgens mij staan die namelijk na het programmeren van je kaart al zo.<BR>Met de files van de meeste Autors is dat namelijk zo, b.v. met Yoakam staat eerst ook alles op 31-12-00 en blijven in de Humax met Aston CI 1.03 ook zo staan, maar stop ik diezelfde kaart dan in zo'n Secadoos van Philips of Nokia dan staan ze binnen de korste keren bijna allemaal op 30-10-00 !!!<BR>Ik betwijfel dus of je wel echt AU hebt.<BR>Je zegt b.v. "binnen 5 minuten", heb je dan voor die 5 minuten gechekt waar die datum van Canal Digital eerst dan op stond?<BR>Maar kan me natuurlijk ook vergissen, hoop eigenlijk dat ik me vergis, want dan zou ik met die Zicofiles dus nu ook AU hebben (bijna alle data op 31-12-00), maar denk toch dat ik gelijk heb.<P>vr.gr. Charel.<P>P.S. En als die data nu op 31-12-00 blijven staan, hebben we dan beeld t/m oude-jaarsavond?<BR>Zo ja, is eigenlijk ook al heel mooi, beter als dat KL*TEN met die CRD's in Irdeto.<BR>Weet hier soms iemand het antwoord op ?<P><BR> <P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 13 september 2000 Geplaatst: 13 september 2000 Nou Charel ik kan je mededelen dat het echte AU files zijn hoor... was namelijk zeer benieuwd hoe die Zicco files zouden werken en heb deze dan ook heel goed getest en ze in de gaten gehouden. Als je de Zicco files, overigens zijn alle providernamen op grappige manier vervormd met de Z van Zicco, er na het proggen in je ontvanger stopt heb je omdat de septemberkeys er van te voren ingestopt zijn bij alle providers de date 30-09-00. Daarna heb ik bij alle providers de keys stuk voor stuk laten binnen wandelen en inderdaad gaf C+ Nederland de keyupdate tot en met 31-12-00 weg. Er is dus daadwerkelijk een date veranderd bij de C+ provider. De rest blijft overigens maar keyupdates geven voor oktober dus blijven op 30-10-00 aangeven. Zijn overigens de Zicco AU 3 files welke in gebruikt heb en waar ik tot op nu toe zeer tevreden over bent. (oa getest op Pioneer, Strong en Humax)<P>Satwatcher<P><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 13 september 2000 Geplaatst: 13 september 2000 Sorry Satwatcher,<BR>dan werkt ie bij jouw blijkbaar goed.<BR>Maar ik heb 'n Aston 1.03 en heb ook getest met Zico-files, zonder resultaat.<BR>Zal nu eens proberen om alle data, voor het programmeren, op 30-09-00 te zetten en dan te kijken of de key's dan binnenwandelen.<P>vr.gr. charel.<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 13 september 2000 Geplaatst: 13 september 2000 Charel gebruik je wel de goede Zicco files. De Zicco AU 3 files waar de providernamen zijn vervormd. Dit is zijn de files van 090900 welke oa te vinden zijn op digital freesat. Als je deze gebruikt hoef je namelijk niets terug te zetten en staan bij de goede files de septemberkeys erin en staat alles automatisch na het proggen op 30-09-00. In deze nieuwe files zijn de namen een op vrolijke wijze een beetje aangepast en werkt de autoupdate bij Aston CI beter dan de vorige versies.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 13 september 2000 Geplaatst: 13 september 2000 Met die files van de week ook al geexperimenteerd, heb net nog eventjes de bin.file bekeken, 't is inderdaad die met die aangepaste namen.<BR>Maar vóór het proggen staan die data als volgt:<BR>Canalzatélite, Tele+ & Cyfra; 30-09-2000.<BR>Zanal+ & Zanalsatelite; 31-10-2000.<BR>Zanal digitaal & Absat; 31-12-2000.<P>Trouwens Satwatcher, hoe krijg je die Bin.files van zico (groot 2176 bytes) op de eeprom. Ik moet er eerst een file van 2046 bytes van maken anders kan ik 't met Winphoenix en mijn VP2 programmer niet op de kaart krijgen. Zou dat misschien de oorzaak kunnen zijn ???<P>bedankt voor je hulp,<BR>in afwachting van jou vlgd. reply,<BR>vr.gr. charel.<P><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 13 september 2000 Geplaatst: 13 september 2000 Raar maar waar<BR>auto update luk<BR>heeft alle zenders<BR>aston crypt v 1.03<BR>coommon inter face ,uit lees krijg ik<BR>1 cinest<BR>2 niks<BR>3 anal+<BR>4 niks<BR>5 canal<BR>6 niks<BR>7 anal<BR>als ik weer inlees in myn progammer<BR>dan sie ik geen namen<BR>dan is de bin file het zelfde gebleven met<BR>namen<BR>wie weet wat<P><BR><P>------------------<BR>JANNEMAN
Gast Geplaatst: 13 september 2000 Geplaatst: 13 september 2000 Inderdaad is het zo dat met een 1.03 cam maximaal 8 providers ondersteunt kunnen worden en met de 1.00 cam 16 providers. Tenminste zo luiden de berichten onder andere ook hier op het board (bericht LDP enz.).<P>De Ziccofiles kunnen als ze hier nog niet staan worden gedownload op de digital freesat. Zoals je weet wordt de downloadsectie onderhouden door diverse users van dit board. Ik zou deze files wel even doorspelen hieraan zodat hij in de toekomst ook in "onze" downloadsectie komen te staan.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 14 september 2000 Geplaatst: 14 september 2000 Charel,<P>Files voor seca kan je nog steeds het beste voor de eeprom met piccard 2.1 proggen. Inderdaad geef winphoenix in de vele gevallen een error omdat het bin bestand te groot is bij een seca.bin.<P>Volgorde bij deze files is dus:<P>eerst eeprom proggen via piccard 2.1<BR>daarna pic proggen met picprogger.<P>loader hoeft, sterker nog, mag niet met deze files.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 14 september 2000 Geplaatst: 14 september 2000 Wat is het verschil tussen EEprom proggen met loader.hex/winphoenix en daarna de zicco.hex erin, en werken met icprog & piccard<P>GSAT<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by gsat (edited 14 September 2000).]
Gast Geplaatst: 14 september 2000 Geplaatst: 14 september 2000 Sommige secafiles zijn te groot voor winphoenix om in te laden....daarom moet je deze dan met piccard proggen.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>
Aanbevolen berichten