Gast Geplaatst: 14 september 2000 Geplaatst: 14 september 2000 Hallo Satwatcher,<BR>krijg met piccard 2.1 (met m'n VP-2)steeds<BR>"Reading data error" !<BR>Waar zou dat aan kunnen liggen ?<P>vr.gr. charel.
Gast Geplaatst: 15 september 2000 Geplaatst: 15 september 2000 Satwatcher,<P>Als ik een te grote bin (2176 bytes) in mijn winphoenix laad dan accepteert deze hem gewoon en meld 2176 bytes loaded. Zeer waarschijnlijk programmeert hij maar 2048 bytes. <BR>Vraag 1: een 24c16 kan toch maar 2048 bytes bevatten ?<BR>Vraag 2: Waarom maken sommigen de bin file (onbewust) toch groter?<P>P.s. Als ik hem op de icprog/phoenix methode programmeert dan werkt het prima<P>GSAT<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 15 september 2000 Geplaatst: 15 september 2000 Geen problemen met proggen van de files hoor Charel. Heb het net ook even geprobeerd met een vp2 en inderdaad gaf dat problemen met een data reading error was verholpen na de data op de pic te wissen en de computer opnieuw op te starten. Daarna liep alles als een trein erin en werkte het ook op de kaart uitstekend.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 15 september 2000 Geplaatst: 15 september 2000 De melding/problemen over AU gaan niet meer over het fenomeen AU maar meer over de tools welke nodig zijn voor het proggen en de problemen hierover omtrent.<BR>Volgens mij behoren deze problemen in een andere forum thuis op dit board.<P>Om toch de laatste replys te "sturen" en/of ze een idee te geven waar ze het probleem moeten zoeken.............Alle laatst verschenen AU.bins van de diverse makers kan ik altijd, ja altijd proggen via de laatste versie Winphoenics (wel belangrijk) en een een normale Phoenics programmer op 3,5 Mhz.<BR>Als loader.hex heb ik een aantal voorkomende en beschikbare loaders aangemaakt voor oa gebruik via/met Piccard 2.01, Winphoenics en ICProg en prog de loader.hex altijd via een simpele Ludipipo via com2.<BR>Dus mede-board gebruikers, controleer s.v.p. eerst je tools en methodes. Een card welke je toch kunt proggen ondanks warnings van bijv winphoenics bevat nooit alle informatie en kan vervolgens ook niet juist proggen en/of AU-en in de ontvanger.<BR>Succes<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 18 september 2000 Geplaatst: 18 september 2000 Ik heb ook de zicco file geprogd, maar nu krijg ik geen nieuwe keys meer binnen.<BR>Humax 5400, loader 1.35, 1.01 soft, Aston Ci 1.03.<BR>Ik heb in augustus ooit 2 geupdate keys binnengekregen voor september (c+ nl en france), maar sindsdien NIKS meer. Ook niet met Funcard.<BR>Aan mijn configuratie is er dus niets veranderd.<P>Heeft iemand intussen al de (on)logica ontdekt in de Humax met Aston betreffende AU?<P>Cu,<BR>Wimpie<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 19 september 2000 Geplaatst: 19 september 2000 Hallo Satwatcher,<BR>ondertussen is het mij gelukt om de Files van Zico op mijn SMD kaart te schrijven, zonder gebruik te maken van een aparte Loader.hex (zoals jij adviseerde).<BR>De reden van dat het zolang geduurd heeft ligt in de volgende reden:<BR>Naar ik aenneem ging jij ervan uit dat ik een kaart gebruikte met een afneembare Eeprom (was dus niet 't geval)en een vaste Eeprom proggen zonder eerste de Pic te proggen gaat niet, om toegang te krijgen tot de Eeprom moet je eerst door de Pic, of niet soms.? Sommige Seca-Hexfiles bevatten al zoiets als een ingebouwde Loader.<BR>Voor SMD kaarten in combinatie met b.v. de Zico Seca AU files moet je dus vlgs. mij éérst de Pic proggen en daarna nog alleen de Eeprom proggen en klaar.<BR>Zo gedaan dus, draait perfect op de Humax 5400 met Aston 1.03 en ben nu aan het wachten op de data-keys, met enig geduld,<BR>houd jullie wel op de hoogte,<P>vr.gr. charel.<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 19 september 2000 Geplaatst: 19 september 2000 Oeps, Sorry.<p>[This message has been edited by Charel (edited 19 September 2000).]
Gast Geplaatst: 30 september 2000 Geplaatst: 30 september 2000 Hallo,<P>Hallo jongens ik heb bijna alles gelezen maar over de seca auto update is volgens mij gewoon niet waar....<BR>Ik heb zelf steeds opnieuw moeten laden...<BR>Want ik gebruik zelf gewoon echostar 3000IP<BR>met aston module van 1.03 welke file is werkelijk de autoupdate kan iemand mij hier aan helpen dat die bij mij ook steeds eind van de maand nog steeds blijf doen.<BR>Want af en toe wordt je er gewoon niet goed van....<BR>Wie o wie heb de werkelijke files die gewoon auto update seca is voor aston module...<BR>Je kan me gewoon zenden....<P>ALVAST BEDANKT!!!!!!!!!<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 30 september 2000 Geplaatst: 30 september 2000 Minnaar probeer de nieuwe files van ziozeppe autoseca staan hier bij sat4all werken hier zeer goed in mijn humax5400 auto update werkt goed en je hoeft niet zo lang te wachten ongeveer 30 minuten <BR>p.s ook de eerste files die bij mij prima werken mijn ci 1.03 wat autoupdate betreft ..<P>------------------<BR> <P> <P> satfreak@superweb.nl
Gast Geplaatst: 1 oktober 2000 Geplaatst: 1 oktober 2000 Ik heb het geprobeerd het werkt wel zal die dan wel aflopende maand gewoon weer doen !!!<P>------------------<BR>
Bocky Wocky Geplaatst: 6 oktober 2000 Geplaatst: 6 oktober 2000 Hoi SATFREAKHOLL,<P>Werken deze keys nu na de maandwissel nog steeds? En ook op alle pakketten?<BR>Heb zelf een Humax 5400 met Ascom 1.03, maar heb nog geen enkele autoupdate werkend gezien. Btw.. voor de NIET autoupdate keys van Okt/Nov ga je naar <A HREF="http://www.topcities.com/Computers/sergiu/secakeys.htm" TARGET=_blank>http://www.topcities.com/Computers/sergiu/secakeys.htm</A> Wel zelf ff knippen en plakken.<P>Groet,<P>Bocky Wocky<P>------------------<BR> There are 10 kinds of people in the world. Those who understand binary numbers and those who don't.
Gast Geplaatst: 7 oktober 2000 Geplaatst: 7 oktober 2000 hoi <P>ik heb meerdere kaartjes geprogrameerd met au files oa zicco en katama<BR>ik krijg dan ook wel een update voor c****digitaal maar heb de update voor <BR>tele***, c**** satelite, c****+ c**** satellite ab*** en cy*** nog niet binnen <BR>ik heb een humax met een aston 1.00 ci<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 7 oktober 2000 Geplaatst: 7 oktober 2000 Allen,<P>Voor een ieder die net als ik een Echostar3000 met Aston1.03 en een goldwafer heeft :<BR>- laad de chip eerst met de winphoenix-loader van Yoakam via Icprog09<BR>- laad dan de chip met de epromm-hex van Katama via Winphoenix<BR>- laad dan de pic-hex van Katama via Icprog09<P>Alles te vinden op de downloads<P>Hiermee krijg je flitsende updates : nu al November binnen op 4 van de 7 providers, behalve uiteraard A*-***<P>Het koste me even wat tijd...maar het was de moeite waard....<P>Graag een tip terug hoe ik de superencryptie van A*-*** kan updaten<P>Satfree<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 7 oktober 2000 Geplaatst: 7 oktober 2000 Hallo allemaal,<BR>kan hier nu eindelijk melding maken van 'n tweetal Autoupdate's (Humax 5400, Aston CI 1.03, Zico bin-en hexfile).<BR>Afgelopen dag(en) ontvangen de november key's en data van : D+ & Cyfra.<BR>En nu maar hopen dat 't oude spreekwoord nog klopt: Als er één schaap over de dam is .....<P>vr.gr. charel.<BR><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 7 oktober 2000 Geplaatst: 7 oktober 2000 hoi <P>ik heb meerdere kaartjes geprogrameerd met au files oa zicco en katama<BR>ik krijg dan ook wel een update voor c****digitaal maar heb de update voor <BR>tele***, c**** satelite, c****+ c**** satellite ab*** en cy*** nog niet binnen <BR>ik heb een humax met een aston 1.00 ci<BR>iemand het zelfde probleem???<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by Meteor (edited 07 October 2000).]
Aanbevolen berichten