Ga naar inhoud


Computer satellietkaart op doorlus tuner2


druup

Aanbevolen berichten

Krijg binnenkort een satellietkaart welke ik op de doorlus uitgang van mijn tweede tuner van mijn TF4000 wil aansluiten. Op de tweede tuner heb ik een stab 120 via USALS draaien.

 

Vraag: Zijn er nog beperkingen in de te ontvangen zenders voor wat betreft de satelliet kaart wanneer ik niet aan het kijken/opnemen ben met tuner 2 van mijn TF4000.

Kan je b.v. alleen zenders bekijken op de zelfde transponder en/of zelfde polarisatie?????

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, je hebt inderdaad met de beperkingen te maken die je al noemde. Zelfde pol en zelfde frequentieband als tuner 2.

Zelf heb ik ook een sat kaart aan tuner 2 hangen. Er valt best mee te leven. Wel even afspreken met je huisgenoten dat ze niet per ongeluk tuner 2 gaan gebruiken of een andere satelliet/transponder.

 

Kees

Ouderwets DM8000 en DM500HD. (Met PLi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Keitje, Maar wat als je op de TF alleen via tuner 1 aan het kijken bent en tuner 2 wordt niet gebruikt heb je dan wel alle mogelijheden met je sat.kaart?

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Druup,

je kijkt dan naar de satelliet/transponder waar tuner 2 toevallig op staat.

Even mijn situatie, dan kan ik met een voorbeeldje uitleggen hoe het bij mij gaat. Ik heb drie schotels, Astra, Hot Bird en een draaibare. Twee schakelaars, 1x 2 ingangen, 1x 4 ingangen. Astra en Hot Bird hebben een twin lnb en de draaibare zit op de tweede schakelaar naar tuner 2. Kan je 't nog volgen? Als ik naar Sesat wil kijken met de sat kaart (motorsport in 4.2.2) zet ik tuner 2 op de juiste satelliet/pol/band. Nu kan ik op de computer niet even naar Eurosport kijken met de sat kaart. Je zit vast aan Sesat.

Maar je huisgenoten niet. Net even uitgeprobeerd. Als je via de OK knop van tuner wisselt, kun je op tuner 1 Astra en Hot Bird kanalen kiezen. Op de uitgang van tuner 2 blijft dan het signaal van Sesat staan.

Heb ik je vraag zo beantwoord? Of bedoelde je iets anders?

 

Kees

Ouderwets DM8000 en DM500HD. (Met PLi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Keitje, Ja nu is het mij duidelijk. Is voor mij niet echt een gewenste situatie denk dat ik maar een Twin LNB op mijn draaibare schotel ga zetten waarbij de ene uitgang voor Tuner 2 van de TF gebruik en de andere voor de Sat kaart. Moet alleen een keuze maken welke de motor gaat sturen maar dat zal wel de TF worden vanwege gemak en vermogen om de motor te laten draaien.

 

Thanx again!!!!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...