Ga naar inhoud


XSAT DVTA Geen ontvangst nederlandse zenders


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb net een xsat dvta gekocht en na deze te hebben ingesteld heb ik een zenderlijst gemaakt met alle nederlandse zenders. Alles werkte, maar nu ik op de camping de schotel heb geinstalleerd en afgesteld krijg ik geen enkele nederlandse zender er meer op. Ik heb de satelliet afgesteld met een satellietscanner. Ik heb opnieuw een scan gemaakt maar helaas ik krijg geen ned. zenders. Alles gechekt bij canal digitall maar daar schijn alles goed te zijn. Wie heeft er een suggestie voor mij.

 

B.v.d. Gerard

 

gemu@planet.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

De signaalsterktemeter van de DTVA (in het menu te vinden als "plaatsbepaling antenne" of zoiets) reageert vrij traag bij het draaien van de schotel.

Je ziet op die meter twee balken: en mat name de onderste is degene die je in de gaten moet houden bij het uitrichten. Voor goede ontvangst op de Astra-1 @ 19,2 Oost zal de onderste meter in ieder geval zo'n 7,5 dB moeten hebben.

Verder even opletten: als je de schotel te ver naar het Oosten draait reageert de signaalsterktemeter ook op de Astra-2 @ 28,5 Oost. Blijkbaar gebruikt de meter een frequentie die op beide sats gebruikt wordt en dat kan verwarrend werken (he, ik heb toch vol signaal?).

 

Hoi, Swaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...