Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Deze thread is blijkbaar afgesloten.

Wat nu? Er is op zijn minst veel verdeeldheid

over een verbod tot citeren in een vreemde taal.

Wordt dit verbod gehandhaafd en zo ja op welke basis?

Is het verbod absoluut of zijn er uitzonderingen?

Hoe is de toepassing?

Lapke

Geplaatst:

Op zich snap ik het eventuele verbod en de discussie daarover niet zo.

Zelfs kleuters krijgen tegenwoordig al engels op school geloof ik, en in mijn tijd begonnen we op de lagere school al met frans.

M'n engels en duits zijn vloeiend, frans gaat, italiaans wil ik nog wel 's aardig begrijpen, een simpel vraag/antwoord lukt soms, spaans/portugees kan ik soms wel naar raden.

Dat dit niet voor iedereen opgaat weet ik ook wel, maar we zijn hier wel in nederland hoor, internationaal land bij uitstek, en we laten ons toch altijd zo voor staan op onze talenkennis?

De pogingen van de moderatoren om vreemde talen van dit board te bannen doen me altijd denken aan de krampachtige verboden in frankrijk om engels woorden te gebruiken in publicaties, zodat overal een frans onzinwoord voor verzonnen moet worden.

Maar, het zal toch niet zo zijn dat de moderatoren hier de opleiding missen om de berichten in vreemde talen te kunnen lezen? :-))

Geplaatst:

ben het wel deels met je eens hoor. ik lees zelf 7 talen probleemloos en een aantal gebrekkig, dus ik snap de consternatie ook niet helemaal. voor de mensen die echt geen engels of duits begrijpen kan er altijd wel een korte vertaling worden bijgeplaatst toch?

Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak

Geplaatst:

Wat Bigfoot al aangeeft; de gulden middenweg is vaak de beste keus..

Dus voor de taalkenners alles citeren, maar wel even een samenvatting; dan kan toch iedereen begrijpen waar het over gaat.

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Geplaatst:

Hoi

Het vorige topic is inderdaad gesloten.

Omdat de regels gewoon moeten worden nageleefd,en deze discussie dus zinloos is.

Gewoon vertalen/omschrijven dan posten.

Kun je of wil je dit niet dan niet posten.

mvg

Alvon

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.