Ga naar inhoud


[Pioneer] Waarom van digi fx7.5+ naar digi fx 8.0?


Gast mindzork

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb het txt-file-tje bij nieuwste digi fx8.0 firmware gelezen of het interessant is om te updaten van 7.5 naar 8.0 maar vond daar geen duidelijke reden. Is deze er volgens jullie wel? Of kan ik net zo goed met 7.5 blijven draaien.

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Zibi8NL-Plus heeft een aantal extra's, als je dat leuk vind, zet je Zibi8 erop, vind je het niet belangrijk laat je het gewoon zoals het is.

 

1. EPG info tijdens zappen, dus als je van kanaal verschakelt, kun je direct zien welk programma bezig is.

2. DVB-Classic toets stijl, als je gewend bent om via de OK toets een kanalenlijst te krijgen (zoals bij de DVB2000 van Nokia en de Humax en ook een heleboel andere ontvanger) dan zet je in (+d) servicemenu 5,4 de 'DVB-Classic' stijl aan. (Via de 0-toets krijg je dan overigens het laatst gekozen kanaal en met de E-toets zet je het display uit).

Wil je liever de E-toets blijven gebruiken voor de kanalenlijst dan zet je hem hier op 'Origineel'

3. Doorzichtige menu's, als je via de (+d) servicemenu 7,7 doorzichtig hebt gekozen dan zie je bij het gebruik van de normale Hoofdmenu's het beeld op de achtergrond van de laatst gekozen zender, en ook het geluid blijft gewoon doorgaan. Ook dit is gedaan om een beetje meer het gevoel van een 'normale' ontvanger te houden bij onze secadoosjes.

 

De keuze is aan jou, ik zou er niet over piekeren. Het is toch ook gewoon leuk om steeds de nieuwste versie in je ontvanger te hebben staan. Nadelen zie ik er niet in, hooguit bij de eerste optie EPG tijdens zappen, maakt de ontvanger iets trager en iets minder stabiel. Hoe meer toeters en bellen, hoe meer er mis kan gaan. Maar voor de rest is 8 gewoon even stabiel als 7.5.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...