Ga naar inhoud

Opgenomen programma's van HD verloren.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik heb gisteren mijn DB geprogrammeerd om afgelopen nacht een muziekprogramma op te nemen. Toen ik vanmorgen mijn DB opstartte om te gaan kijken of het programma was opgenomen zag ik dat er niets meer op mijn HD stond. Ik heb inmiddels opnieuw geflashed (laatste Ronals versie), maar nog steeds niets.

Als ik in het menu naar harddisk ga krijg ik de melding dat hij mijn HD wél herkend (Maxtor 120GB), maar de status is onbekende bestandsindeling.

Moet ik nu nieuw formateren of is er nog een mogelijkheid om dit probleem op te lossen zonder alle opgenomen programma's te verliezen?

--

Groetjes, Meljus

P.s. Ik had al eens de opdracht tot formateren gegeven. Hij vraagt dan of ik het zeker weet, daar er nog gegevens op de HD staan. Dus ergens "ziet" hij deze gegevens nog.

Draaibare schotel van een meter met stab100 rotor

1 Dreambox met gemodoficeerde voeding en gemodificeerd display (amber)

1 Dreambox 8oo met HD Samsung 320 GB en Nabilo Blackhole

Geplaatst:

waarschijnlijk had je er nog een oude(re) firmware opstaan en had je misschien last van HET > x GB probleem ?

domme vragen bestaan niet, domme mensen wel.
Geplaatst:

Hallo tCC,

Nee, ik had er geen oudere firmware opstaan.

Er stond de voorlaatste van Ronald op, waarmee ik nooit problemen heb gehad. Ook niet met de HD.

Maar ik denk dat ik maar nieuw ga formateren. Helaas ben ik dan wel mijn oude programma's kwijt, maar zo een groot probleem is dat ook niet. Beginnen we toch weer opnieuw. Bedankt voor het meedenken.

--

Groetjes, Meljus

Geplaatst:

ik (en een aantal anderen) hadden het probleem nl ook en dit is een van de laatste versies opgelost, welke weet ik zo niet, maar dat heb ik wel gepost hier op s4a...

toen was het probleem dat mensen hun hdd niet konden formatteren met ext3 en dus tevens het probleem hadden dat NA zowel GB (5, 6 of 9, weet ik veel) aan data de HDD corrupt raakte..

misschien had jij het probleem, misschien kan je vertellen of je je HDD eerder met ext3 kon formatteren.

misschien helpt een disc check ?

domme vragen bestaan niet, domme mensen wel.
Geplaatst:

tCC,

Misschien dat ik inderdaad last heb gehad van het > x GB probleem.

Ik kan dit niet controleren, daar ik nooit zoveel op mijn HD heb staan, en misschien het programma van afgelopen nacht de "druppel" is geweest.

Ik weet eerlijk gezegd helemaal niet of mijn HD is geformateerd met ext3 of reiserfs, daar ik mijn HD maar één keer in het begin heb geformateerd.

Als ik nu nieuw ga formateren waarmee kan ik dat dan het beste doen, met ext3 of reiserfs?

Geplaatst:

Ga nu formateren.

Hartelijk dank tCC.

--

Groetjes, Meljus

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen