Ga naar inhoud


Canal digital kanalen


Gast

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Versterken moet je op een plek waar het signaal het verst uit de ruis is. Dat je die ruis mee versterkt is lastig (niet) te voorkomen, ben ik bang. Wat ik me wel afvraag, is hoe de AGC (automatische versterkingsregeling) van de dreambox omgaat met zo'n tussengeplaatste amplifier, maar dat terzijde.

Kijk vooral ook eens naar de topic over die 0.3 dB (eigen ruis) LNB's van b.v. invacom, die in de handel zijn. Dit zijn nu de typische gevallen, waarin zo'n laag ruisgetal echt belangrijk is, zeker als je gedwongen bent om het signaal te gaan bewerken- versterken.

Wat bij dit soort lengtes tussen LNB en box wezenloos belangrijk is : weet je zeker dat je een kwaliteitscoax van de juiste specificatie (impedantie) hebt gebruikt?

Ook zou je nog na moeten gaan, of alle connectoren er volgens de regels van de kunst op zitten.

Al met al een uitdaging, maar het moet kunnen met de goede spullen.

 

groet, skippy2

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo kort mogelijk achter de lnb (in redelijkheid, dus ergens op de mast is prima). Wat ik bedoel te zeggen, is dat naarmate je meer kabel 'gepasseerd' bent met het signaal, je steeds minder overhoud (verlies, meestal gegeven in dB). Uiteindelijk kun je dan signaal niet (altijd) meer van de ruis onderscheiden. Ga je dus versterken, dan moet je dat doen op een plek waar nog de meeste informatie in het signaal zit..

 

skippy2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Paul

als er trouwens coax 12 gebruikt word als kabel,dan zou ik deze eerst vervangen,heb hier zelf in het begin heel veel problemen mee gehad.Ik gebruik nu coax kabel van Hirschman en alle problemen zijn weg.Inderdaad zou ik er wel een lijn versterkertje bij gebruiken als er 100 meter tussen moet zitten,maar eerst maar die coax 12 eruit als je die ertussen hebt zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit hier nu op m'n werk, en doe dit dus even uit mijn hoofd:

Je kunt de DreamBox toch vertellen om de spanning te verhogen op de coaxkabel? Op die manier kun je ervoor zorgen dat de spanning die op de LNB staat (spanning uit van de DreamBox min het ohmse spanningsverlies over de coaxkabel) "op niveau" is. Ikzelf meet dit met een DigiSat Pro altijd even na als ik bezig ben met afstellen of als ik problemen heb. En tenzij het signaal van de LNB heel erg vervormd aankomt bij de DreamBox is 100m niet eens zo ver hoor.. (ik ga er dan wel van uit dat de coaxkabel kwaliteitskabel is)

 

 

The Buster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag met toch werkelijk af of dit alles helpt t.o.v. de vraag. Zelf heb ik namenlijk ook last van dit fenomeen en had het hiervoor evenmin met de Humax 5400. Vooral SBS6 geeft vaak problemen met opnemen. Aangezien de vraag steller ook geen problemen had met de Humax zal het toch ergens in de Dreambox moeten zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...