Gast Geplaatst: 4 augustus 2003 Geplaatst: 4 augustus 2003 Ik experimenteer (zoals velen met mij) met de Dreambox. Het gevolg is dat het dikwijls gebeurt dat de boel crasht en er opnieuw een image ingeladen moet worden. De settings en de keys kan ik zonder moeite weer terug zetten. Maar ik gebruik een V-box naar een 36V actuator. In de V-box zitten de posities van de 26 satellieten die ik ingeprogrammeerd heb. (dus b.v. Astra = pos.1 Hotbird = pos.2 enz.) De gegevens van welke positie gekoppeld is aan welke satelliet verdwijnen na een nieuwe download van de image, met het resultaat dat ik alle posities weer handmatig aan de satellieten moet plakken. Toch gauw weer een half uur (of meer) werk. Ergens zou die koppeling tussen sat posities en satellietnamen in een file moeten staan. Als dat zo is zou ik dat filetje kunnen backuppen en later weer terug schrijven. Alleen kan ik dat nou net niet vinden. Is er wellicht een bobo (mag ook een gewoon mens zijn), die hier een oplossing, in welke vorm dan ook, voor heeft? Bij voorbaat mijn dank en de groeten van Opa
Romeo_ Geplaatst: 4 augustus 2003 Geplaatst: 4 augustus 2003 Zit in de registry. Datgene wat juist kan veranderen per nieuwe image. discussie maand geleden The Source is Out There....
Gast Geplaatst: 4 augustus 2003 Geplaatst: 4 augustus 2003 Bedankt, ik had gezocht, maar blijkbaar niet goed genoeg. Valt dus voorlopig weinig aan te doen. Gr. Opa
Gast Geplaatst: 9 augustus 2003 Geplaatst: 9 augustus 2003 Hallo Romeo, Er is (denk ik) wel een oplossing als je dezelfde emu terugzet, als er voorheen inzat. Dat wil je als (en misschien gebeurt dat alleen bij mij) een onverklaarbare crash wil herstellen. Allereerst moet je een backup maken van de registry file. Die kan je dan nadat je emu en je settings en je keys teruggezet hebt, gewoon over de nieuw aangemaakte file op de DB ftp-en. En ziedaar. Het lijkt mij duidelijk dat als je dat doet met een andere (versie) emu, dat het dan fout loopt. Maar dit werkt (bij mij althans en al een half uur). Misschien nuttige info voor diegenen, die, zoals ik, na een crash alle posities handmatig terug moeten zetten Geen garanties mijnerzijds uiteraard. Gr. Opa
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen