Ga naar inhoud

VLC instellingen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo;

Net als waarschijnlijk de meeste van jullie beschik ik over een Dreambox. Geweldig ding! Verder is mijn vaste computer een MacOS X machine (PC staat er ook, voornamelijk voor spelletjes). Ik heb eigenlijk een tweetal vragen:

ik zou graag op mijn Mac streams vanaf de Dreambox willen bekijken. Volgens mij moet dat kunnen met VLC, en wel met dezelfde instellingen als op de PC. Kan iemand mij een duidelijke beschrijving geven hoe dat op een PC werkt? En wat voor rol speelt NGrab daarbij???

In mijn Dreambox zit inmiddels een harddisk. Bestanden kan ik daar via FTP afhalen, die komen dan op mijn Mac als .ts binnen. Via VLC kan ik ze dan uitstekend afspelen. Maar hoe kan ik ze naar een DVD branden? Volgens de VLC forums kan dat door de Output settings van VLC juist in te stellen. Vervolgens speel je het bestand af in VLC en dan zou het automatisch in een Video TS folder opgeslagen moeten worden. Dit lukt echter nog niet. Heeft iemand dit al eens eerder gedaan? Suggesties?

Alvast bedankt,

Jan van Arkel

Geplaatst:

.ts bestanden kan je direct manipuleren c.q. verder bewerken.

Aller makkelijkste is om het via de PC te doen (meeste mensen hiero hebben geen Mac)

proces bestaat uit : mpeg2 maken van de transponderstream (TS) en die evt. verder bewerken naar je uiteindelijke formaat. Voor dvd moet bijv. aan het einde via authoring evt. een menu etc. aan toegevoegd worden en de finale verwerking plaatsvinden.

zoek op ds.jar voor meer info op deze forum.

plek waar je ds.jar kunt downloaden heeft ook een goeie (voor topfield) uitleg om DVD te maken.

edit: typo edit

The Source is Out There....

Geplaatst:

Bedankt.

Ik heb inmiddels een perfect pakketje gevonden om een .ts file naar een DVD om te zetten. Voor het geval er nog een MacOS X gebruiker meekijkt: http://homepage.mac.com/major4/. Het pakket heet ffmpegX.

Mijn vraag over het bekijken van een stream op de Mac heb ik helaas nog niet kunnen oplossen. Dus als er iemand een advies heeft over hoe ik VLC moet instellen, graag...

Jan

Geplaatst:

Kijk bij dvdrhelp.com als je nog meer tools voor OSX zoekt. Ik gebruik FFmpeg al een jaartje en het werkt nu eindelijk goed.

Greetz,

M-Jay

Xtrend ET10000, 1xDVBS 2xDVBC | Triax 78cm | Invacom SNH-031 0,3dB LNB | Moteck SG-2100
Samsung DCB 9401R | 3 Raspberry Pi (XBMC, Domoticz) | AppleTV2 | Apple TV 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen