Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hi,

hieronder zijn er een paar toekomstwensen te lezen van diverse filmmaatschappijen.de bron mag ik niet vermelden omdat dit zowel ik als de bron probs kan krijgen.

we gaan het nu niet hebben over kopieren en dergelijk.

de filmmaatschappijen betreuren dat er zo weinig films worden gekocht.een doorn in het oog is dat dvd's al te vaak worden uitgeleend onder vrienden famillie enz.

nu met de komst van de dvd writer,zouden ze in de verre toekomst,want er zullen nog lang dvd spelers worden verkocht,hun dvd's willen voorzien van een stukje op de dvd die beschrijfbaar is.zij zouden dan graag zien,(maar de vraag is hoeverre de fabrikanten willen meewerken)als je een dvd koopt,en je steekt die in een dvd recorder,dat deze een stukje schrijft op de dvd waardoor de dvd gekoppeld is aan de speler/recorder.Het zou dan theoretisch niet mogelijk zijn om die dvd op een andere speler te laten spelen omdat de andere recorder die informatie niet herkend en weigerd af te spelen.een soort zoals regiocode maar dan nog drastischer.

ik zeg dat zijn wensen,maar ik zie dit nog niet zo rap doorkomen,want veronderstel dat je een paar tientallen dvd's eerlijk hebt aangekocht en je speler begeeft het,dan kan je deze niet meer bespelen.

ze zouden alles willen om de mensen meer dvd's te laten kopen,maar als ze dat willen laten doen,dan zouden ze eerst hun prijs moeten laten dalen.

reaktie's welkom.

Geplaatst:

Ach. zolang het bij wensen blijft vind ik het allemaal niet zo heel schokkend.

Vergeet niet dat we in NL al een tape-heffing hebben op lege videobanden (fl. 0,75 / uur) en dat ze nu ook op lege DVD's al een heffing hebben gelegd.

Ik haal mijn videobandjes altijd netjes in Luxemburg waar ik slechts 1,40 euro voor een 3-uurs TDK (!) betaal.

Alleen in Nederland betalen we ons scheel aan rechten/accijns etc.

Bijkomend voordeel is dat de benzine daar maar 77 eurocenten kost en een sloffie Marlboro 28 euro en 50 cent....

Luxemburg rulez ;-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen