Ga naar inhoud

FTP laat inhoud mappen niet zien

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik draai hier een FTP server. Alhoewel, dat probeer ik. Gebruik hiervoor serv-U op een P4 die onder XP werkt.

Als iemand op mijn FTP inlogt, dan krijgt deze niet de inhoud van de mappen/dir te zien. Men kan wel gewoon naar de root van de homedir uploaden, maar wie wil zien wat er in staat, ziet een lege dir. Kortom: de mappen worden niet getoond.

Iemand enig idee? De clienst staan overigens op passive mode.

W

Geplaatst:

Dit is een bekend probleem en zelf vindt ik serv- u wat lastig te werk gaan.. Maar je moet nog een root voor de bezoekers aanmaken en dat men ook de subdirs mag bekijken.

Nu worden ze naar je home directory gestuurd en verder komen ze niet (even bij settings kijken en dan home directory uitvinken)

Ik kan je een tip geven en dat is bulletproof ftp server gebruiken werkt lekker en je kan zoveel rechten geven als je maar wilt. plus gebruiksvriendelijker.. via google ff sleutel zoeken..

Een tip maak een incomming map met alleen schrijf rechten (voor upload) en een outgoing map met alleen lees rechten.(voor download)

Doe je dat niet dan kan men zo je mappen met inhoud verwijderen.

Succes..

Greetzzz

Ringo

Geplaatst:

OK -- heb nu bulletFTP Server draaien en gewoon 1 hele schijf toegekend aan de gebruikers. Alle rechten op het deleten na gegeven. Maar het probleem blijft: men ziet dus niks. Kan gewoon uppen, maar niet zien wat men doet. De files komen ook gewoon aan.

Was dit niet iets met XP en passive mode ofzo? Ik weet het niet meer. IN ieder geval is het zo een ellende.

Geplaatst:

Je kunt bij Serv-U rechten per gebruiken en per FTP-server aangeven wat ze met een file en wat ze met een directory mogen. Je moet daat bij directory rechten even [color:"blue"] list [/color] aanvinken.

Henkie

Geplaatst:

dat staat aangevinkt..........dusse moet het wat anders wezen. maar ja WAT?

;-)

Geplaatst:

Het is een beetje raden zo. Mischien kun je iets over de opstelling vertellen zoals of je een nat router gebruikt etc

Post eens wat screenprints van de volgende schermen:

[color:"green"]Domains/FTPservernaam/settings/advanced[/color]

[color:"blue"]Domains/FTPservernaam/users/usernaam/dir access[/color]

En als je groepen hebt aangemaakt ook het "dir access" screen van de betreffende groep

Henkie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen