Hemant Geplaatst: 11 augustus 2003 Geplaatst: 11 augustus 2003 Hi guys, Ik dacht altijd dat je 120 Min aan video (of meer) krijt kon op een 4,7 GB DVD. Nu probeer ik met My DVD 2 X 60 min te branden maar het past niet op de DVD. Wie weet hoe dat kan. Ik weet wel dat ik de bitrate kan aanpassen zodat het wel past. Maar ik wil zo min mogelijk verliezen en 120 Min zou toch moeten passen. ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Bart Geplaatst: 11 augustus 2003 Geplaatst: 11 augustus 2003 Veel koop DVD's zijn dual-layer en kunnen dus 9,4 Gb aan materiaal bevatten. Voor de film zelf wordt dan ook liefst een zo hoog bitrate gebruikt voor maximale beeld- en geluidskwaliteit. Als ze de bitrate zo instellen dat de film zelf > 4,7 Gb is, is bijkomend voordeel voor de makers dat de film niet als 1:1 kopie op 4.7 gb DVD recordable past. Je geeft het antwoord zelf al? De bitrate aanpassen dus. Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs
Hemant Geplaatst: 11 augustus 2003 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2003 Hoi, Thanx voor je antwoord het gaat mij niet om koop DVD's ik weet wel hoe ik deze op 1 4,7 GB disk krijg. Ik heb wat homevideo's die ik op DVD wil zetten maar ik weet niet waarom ik er geen 120Min op krijg. ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Gast Geplaatst: 11 augustus 2003 Geplaatst: 11 augustus 2003 Heb het zelf met Pinnacle Studio 8.5 gedaan. Je kan dan na het editten opgeven dat je een DVD wilt branden en in het menu waar je dan terecht komt is een optie "Instellingen". Kies hier voor meeste video en zet het geluid op MPEG (scheelt weer 50 Minuten extra). Op deze manier heb ik 175 minuten op een DVD gekregen (was voor een school-video/DVD) en kon dus niet anders. Uiteindelijk heeft ie dus op 37% kwaliteit de DVD gemaakt. Is op een monitor te zien maar op een standaard TV zie je het niet. Op een super-toestel wellicht wel, maar ze wilden nu eenmaal ALLES op 1 DVD. Die 2 uur moet dus makkelijk kunnen.
Hemant Geplaatst: 11 augustus 2003 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2003 @Ozzo Thanx, dus ik moet naar Pinnacle 8.5 want met adobe kan ik alleen kiezen. Vraaje: Ik heb nu een audio en een video bestand, kan ik het audiobestand met iets comprimeren zonder iets aan de video te doen? Ik wil niet weer 12 renderen. Gebruik je trouwens een real-timer MPEG2 capture card? zoa ja hoeveel scheelt dat in tijd qua renderen? ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Gast Geplaatst: 11 augustus 2003 Geplaatst: 11 augustus 2003 Ik gebruik hier een gewone DC10+ voor analoog gebeuren. Mijn PC is redelijk snel dus dat renderen dat was bij mij in een nachie gebeurt. (Kwam de andere dag op de zaak en de DVD was al klaar ;-) Dus voor die 2 uur zet je pinnacle aan de slag en gooit een lege DVD(RW) in je brander en de andere ochtend is je DVD'tje klaar. Het audio bestand heb ik naar MPEG omgezet i.p.v. PCM vanwege de bitrates en de grootte van het geheel. Dat scheelde me dus 50 minuten die ik extra had. (Doet Pinnacle ook automatisch tijdens het renderen, dus kant en klaar). Nadat ie mijn eerste DVD klaar had een .NRG (ISO) gemaakt en die kan ik met Nero elke keer weer branden.
Hemant Geplaatst: 12 augustus 2003 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2003 @ozzo, Hoe lang zou het duren als je geen DC10 had? op een DC10 zit toch geen hardware MPEG2 decoder en volgens mij op een DV500 ook niet, als ik naar de techspecs kijk lijkt het er op dat de Canopus storm alleen een hardwarematige MPEG2 decoder heeft maar dat mag ook wel voor die prijs. Als de DC10 en de DV500 geen hardwarematige mpeg hebben waarom is ie dan sneller met renderen maw wat is de toegevoerder waarde van zo een kaart? ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Gast Geplaatst: 12 augustus 2003 Geplaatst: 12 augustus 2003 Heel makkelijk antwoord ; als ik geen DC10 had dan had ik niks te monteren ;-) Het gaat er om dat bij het capturen de kaart zorgt voor enige compressie. Dan hoeft je programma er minder aan te doen. Heb je geen echte capture kaart dan wordt alles "raw" en zonder enige compressie opgeslagen en dan krijg je ellenlange bestanden die ook nog eens in het goeie formaat omgerekend dienen te worden. Maatje van me heeft een video-studio onder zijn huis en heeft 2 Fast-MJPEG kaarten en een Matrox RT2500 die wel realtime renderen. Maar ook hij zit met het probleem als hij een "trailerband" op een DVD maakt dat de teksten er nog doorheen gerendered moeten worden en dat kost ook bij hem tijd. Alleen beeld is geen probleem, realtime renderen. Met tekst zet ook hij zijn systeem 's nachts aan het werk voor resultaat als ie weer wakker is ;-)
Hemant Geplaatst: 12 augustus 2003 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2003 @Ozzo Thanx voor je uitleg. Als je moet kiezen tussen een. DC10, DV300 of Canopus EZDV welke zou je aanbevelen? ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Gast Geplaatst: 12 augustus 2003 Geplaatst: 12 augustus 2003 Ligt er maar helemaal aan waar je hem voor nodig hebt. Ik zelf moest van analoog naar mijn PC dus een DC10+ voldoet dan prima. Voor alle digitale cameras geld natuurlijk dat een firewire poortje op je PC voldoende is.
Hemant Geplaatst: 13 augustus 2003 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2003 @Ozzo Ik heb op beide machines een firewire kaartje. Als ik een film bewerkt met adobe en een trasition toevoeg ben ik als snel 4 minuten kwijt voor een paar seconden. Converteer ik van DV AVI naar MPEG2 dat duurt het op beide machibes aardig lang 12/15 uur. Machine 1: PIII 600 768 MB 10 GB 5400 RPM system disk 120 GB 7200 RPM Video disk 40 GB UW SCSI Disk 10 K MPEG@ output Adaptec Firewire Matrox G400 Machine 2: PIII 1 Ghz 512 MB 20 GB 7200 RPM system disk 120 GB 7200 RPM Video disk 20 GB 7200 RPM MPEG2 output Belkin Firewire Firewire Geforce Quadra 550 DVI Zijn deze machines te traag voor video-editing en zou het een en ander snellen worden met bvb een DV300? ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Gast Geplaatst: 13 augustus 2003 Geplaatst: 13 augustus 2003 Met die laatste zou het toch gewoon moeten kunnen zonder al teveel probs. Uiteraard kan een P4-3Ghz een keer of drie sneller zijn maar dat is logisch. Ik heb met DV eigenlijk geen ervaring, alleen weet ik dat er allerlei mensen een dure kaart gaan kopen terwijl een simpel firewire poortje het prima doet. Ik denk dat het belangrijkste voor de snelheid is, dat het formaat van de gecapturede video al enigszins in het goede formaat is. Dan hoeven de beelden zelf in ieder geval bijna geen bewerking. (M.a.w. hij hoeft dan het formaat niet ook nog eens opnieuw te berekenen...)
Hemant Geplaatst: 13 augustus 2003 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2003 ok Thanx voor alle info. Ik weet dat er avn die boxen zijn die gelijk in MPEG2 capturen, maar daar kun je weinig meer an bewerken op het moment dat je een transition toevoegd. Dat ie uren staat te stampen vind ik ook niet echt erg, ik will alleen de transistions versnellen zodat ik heel snel kan zien hoe een effect er uit ziet op TV als ik dat alleen al kan versnellen ben ik blij. ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Gast Geplaatst: 13 augustus 2003 Geplaatst: 13 augustus 2003 Hmmm.. ik begrijp dat je dus nog niet Pinnacle Studio 8.5 gebruikt welke realtime dergelijke transitions laat zien. Je kan dan de gehele film monteren en allerlei teksten en transitions toevoegen (tot 384(!) verschillende) en dat realtime afkijken. Pas bij het daadwerkelijk renderen duurt het allemaal wat langer maar dat doet ie hier 's nachts. Dus misschien de moeite waard om eens Pinnacle te proberen. Werkt hier in ieder geval perfect.
Hemant Geplaatst: 13 augustus 2003 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2003 Heb je een kopie dan staat niet op Kaaza:( ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen