Gast Geplaatst: 11 augustus 2003 Geplaatst: 11 augustus 2003 EEn kennis van mij kon zich niet beheersen en klikte een link aan om zijn Internet verbinding "sneller" te maken (ze leren het ook nooit). Werkte uiteraard niet en na een UNINSTALL kon hij nog wel een verbinding maken met zijn provider maar bijhet surfen geeft ie SERVER NOT FOUND en staat zijn subnetmask op 255.0.0.0 ! Ik heb gezocht en gezocht maar kan NERGENS in WIN98 vinden hoeik die weer op 255.255.255.0 krijg. Wie oh wie ? (Ga vandaag maar 98 er overheen zetten en kijken of dat helpt......)
Ome Merde Geplaatst: 11 augustus 2003 Geplaatst: 11 augustus 2003 klik met je rechtermuisknop op netwerkomgeving (bureaublad), eigenschappen, TCP/IP protocol aanklikken (1x), eigenschappen (knop) en dan staat ie volgens mij onder tabblad DNS (ik weet het niet zeker, heb hier XP nl.) groet, merDe deze ruimte is te huur
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 11 augustus 2003 Geplaatst: 11 augustus 2003 Is wel bij meer modems dat ie op 255.0.0.0 staat, hoeft geen probleem te zijn. Je "bereik" van je netwerk is alleen wat groter.
Gast Geplaatst: 11 augustus 2003 Geplaatst: 11 augustus 2003 Mja, maar het probleem is dat deze man niet meer kan surfen en de helpdesk van Hetnet zegt ïnstalleer je besturingssysteem maar even opnieuw" ...... Ze zeggen dat zo makkelijk ;-) Maar als ik zijn PC middels een netwerkkaartje aan mijn netwerk koppel dan kan ik WEL surfen etc. Staat de PC dus bij hem thuis dan geeft ie "SERVER NOT FOUND" en geven ze de schuld dus aan het subnet mask.... Ikzelf vraag me af of zijn USB modem niet gewoon de geest heeft gegeven ;-) Maarja, dan moet ik iemand zoeken die ook zo'n modempie heeft staan en ze even omwisselen, maar ik weet echt niet wie, aangezien mijn vrienden uiteraard voor een ethernet based modem gekozen hebben. Ben inmiddels overgegaan tot de (her)installatie van 98 in de hoop dat het een beschadigd bestand betreft en dat die bij overschrijven wordt vervangen... Ik houd jullie op de hoogte.
jeevanhoof Geplaatst: 11 augustus 2003 Geplaatst: 11 augustus 2003 hoi, Heb je al eens geprobeerd om de modem terug te installeren. En daarna de verbinding terug te installeren, met de bijgevoegde cd. Het zou kunnen dat daar ergens een andere link geled is. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Gast Geplaatst: 11 augustus 2003 Geplaatst: 11 augustus 2003 Allemaal geprobeerd, maar zonder succes...;-( Heb nu maar een Dual boot gemaakt en XP geinstalleerd want zijn W98 was toch ook een beetje mank, hij had "ergens" in de instellingen zitten rommelen. Er startte dus nu helemaal nix meer op ;-) DLL's not found etc... ;-))))))) XP dan maar voor het gemak.. (en ik zal straks GELIJK ff een goeie GHOST maken ;-) Iedereen bedankt voor de hulp...!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen