Ga naar inhoud


probleen met de timer 9902


Gast

Aanbevolen berichten

Heren,

 

Ik heb al bijna 2 jaar een nokia 9902, deze beviel tot versie 3.0 uitstekend, de bugs die er inzaten waren wel vervelend, maar ik was er wel aan gewend dat de synchronisatie van geluid en beeld op de opgenomen films soms te wensen overliet. Maar dit was inderdaad met versie 3.0 opgelost. Maar een veel groter probleem deed zijn intrede met versie 3.0 en niet bij mij alleen maar ook bij mijn buurman en broer die allebei de nokia 9902 hebben.

 

Het probleem is de timer, die is sinds versie 3.0 zeer maar dan ook zeer onbetrouwbaar is geworden. 7 van de 10 keer neemt hij gewoon niet op, het vreemde is dat het niet in het opnemen zelf zit maar in de timerfunctie. Hoe weet ik dit ???? getest en wel op de volgende manier. Ik heb gewoon wat programma's verdeeld over een week in de timer gezet. en gemiddeld 6 keer per dag de timerlijst bekeken en ja hoor, na verloop van tijd (soms al na 10 minuten en soms na 3 dagen) verdwijnen de opgestelde programmas uit de lijst. Soms laat hij er 1 of staan en die worden dan ook keurig opgenomen.

 

Wie kent dit probleem en wat is er aan te doen, mijn leverancier zegt, de nokia is stuk, maar dat geloof ik niet omdat mijn buurman en broer dus sinds versie 3.0 hetzelfde probleem hebben. en dat zou wel heel erg toevallig zijn dat alle 3 de nokia's na de update zijn stukgegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@daantje

 

zeer interessant !

maar nokia.com/multimedia heeft t alleen maar over AD 3.0

downloadable op :

 

Satellites Frequency Pol SR FEC Channels

Thor 11,014 H 26000 3 / 4 Business-TV1

Astra 12,669 V 22000 5 / 6 n-tv

Hotbird 12,476 H 27500 3 / 4 Liberty.com

Sirius 11,996 H 27500 3 / 4 Viasat Extra

 

Is t soms een beta test versie ?

 

Groeten Sjoerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou daar heb ik geen verstand van ,maar ik heb hem weggebracht naar een satelliet zaak voor een jokercam erin te zetten en de software en kreeg hem terug met de nieuwe 3.1 erin

Maar nu kan ik hem niet met de ab van de nokia harder en zachter zetten ,maar moet ik die van de tv pakken.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Collega Nokia9902 gebruikers:

 

ik had destijds na zelf inlezen van 3.0 dezelfde problemen.

Ik kon zelf in het timermenu niet meer kiezen in de status: view/record. Ook hier koos de tuner bij uitvoering van opdracht wat hij zelf wilde. Bij "view" werd er uiteraard niets opgenomen. Daarna was de timer leeg.

Ook standby tijd van de Hard Disk kon ik niet zelf instellen

 

Sat tuner aangeleverd bij Importeur Revah Hesse in Eindhoven

Deze hebben naar eigen zeggen 3.0 er opnieuw opgezet en de besturingssoftware aangepast/ingesteld/afgeregeld.

 

Mijn 9902 draait nu al weer enkele maanden prima. Timer uitstekend; updates met aston 1.05 vlekkeloos.

Enige software fout die er nu nog inzit is:

na eerste keer "play" springt kanaal nummer terug in display. Oplossing>> 1x op pauze en weer play, en nu laat het display ook weer de tekst "play" zien.

 

Kortom: ik ben zeer happy met de recordable. Ideaal voor de C+ films buiten "prime time"

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk gelukt heb er 3.1 in zitten, nu kijken of er verbeteringen zijn.

 

Daantje, dat het geluid niet harder kan kloppen als je de aansluiting naar je tv via de dolbi digitaal uitgang receiver gaat. Zet de dd op je tv uit.Als dit het niet is weet ik het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...