Gast Geplaatst: 13 augustus 2003 Geplaatst: 13 augustus 2003 Ik heb een vreemd probleem. Drie dagen geleden heb ik mijn dreambox gekocht samen met een 120 GB Maxtor. Ik heb een aantal opnames kunnen maken en de opnames zien er goed uit. Ik heb de opnames naar mijn pc gekopieerd en tijdens het kopieeren zie ik op mijn tv dat de beelden regelmatig schokkerig en met enkele blokjes vertoond worden (net of de zender niet goed staat). Als ik het kopieeren onderbreekt dan is er niks aan de hand. Ik ben verder gegaan met kopieeren en plotseling geeft mijn tv geen beeld meer. Op andere zenders geprobeerd maar nergens beeld. Ik heb gewacht tot het kopieeren klaar is en toen de DB opgestart. Nu krijg ik alleen de dreamlogo op het scherm en verder gebeurt er niks. Met dreamup en seriele kabel de DB geflash met emu_beta105_5.5_030715.img en de DB uitgezet, seriele kabel eruit en dan alles weer aangezet. Ik krijg nog steeds mijn DB logo en verder niets. De seriele kabel weer aangezet en met hyperterm gekeken wat de DB zegt. Hier krijg ik alleen DM7000 en verder niks. Ik heb dit alles ook gedaan met de images beta105_5.5.img en emu_beta105_5.5_030630.img. Het komt niet verder dan de DB logo. Vervolgens probeer ik maar met de traveller image nl. emu_beta105_5.5+gbox+keyupdate-Traveller-20030622.img en waarachtig het start op. Alles ziet er prima uit dus geen problemen. Nu probeer ik weer de image van Ronaldd te flashen en ik krijg de DB niet opgestart ook geprobeert met de normale beta image, maar geen opstart. Weer die van traveller geflashed en geen problemen met opstarten. Nu heb ik op de USB een SD kaart aangesloten en van hieruit start ik een andere image en wel die van ronald en hiermee heb ik geen problemen. Mijn vraag is heb ik toch een bootloader probleem en moet ik daarmee naar de dealer of is er iets anders aan de hand http://www.sat4all.com/ubbthreads/images/icons/confused.gif confused Merkwaardig is wel dat alleen de image van traveller wel werkt! (Ik heb de 120 GB Maxtor maar eruit gehaald en een 60 GB maxtor erin gedaan) Doei, dreaming on
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen