Ga naar inhoud

Seca2 kaart in embedded lezer

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Sinds vandaag een Dreambox hier maar na veel lezen kom ik er toch nog niet uit vwb de originele SECA2 kaart van Canal+

Ik heb de Ronald Emu geinstalleerd en ingeschakeld maar ik krijg met de originele kaart geen beeld, beide sloten geprobeerd, ik ben even het spoort bijster, iemand enig idee wat ik fout doe ? Als ik de kaart in een Aston module doe en die in de Dreambox dan gaat het goed maar het zou toch in de embedded lezers moeten kunnen ?

Geplaatst:

bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb da's nie echt een antwoord waar plindeman iets aan heeft. Als emu mgcamd kiezen en de kaart in de bovenste kaartlezer stoppen met de chip naar beneden (!) zou moeten werken (bij mij tenminste)

Geplaatst:
Citaat:
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb da's nie echt een antwoord waar plindeman iets aan heeft. Als emu mgcamd kiezen en de kaart in de bovenste kaartlezer stoppen met de chip naar beneden (!) zou moeten werken (bij mij tenminste)

Hoe snel zou er dan beeld moeten komen ? Heb net pjcam er even op gezet en toen had ik met een seconde of 10 beeld (kaart in onderste slot) maar met ronald, romu of mgcamd krijg ik dus geen beeld. Schiet mij maar lek.
Geplaatst:

bij ronald kan je beide slot gebruiken ik bedoel mischien had hij de kaart verkeerd om bovenkant kaart onderkant kaart snap je

vriendelijke groeten bbbb

Geplaatst:
Citaat:

romu kiezen en kaart ondersteboven in de onderste lezer. dat is DE oplossing.
Geplaatst:

juist dreamfrl bedoel ik had het wel fout met beide kaartlezers i kijk maar romu ronaldd is hetzelfde bij romu moet je de bestandnaam wijzigen met instaleren

Ik heb na veel ploeteren een emu gemaakt met seca2 kaart ondersteuning. Hij is te vinden op de images pagina. En kan zo worden geinstalleerd in mijn laatste image.

1. FTP emu_ronald030726.tar naar DB in /var/tmp

2. cd /var

3. tar xf /var/tmp/emu_ronald030726.tar

4. Selecteer in emu menu de emu 'ronald'

Beide readers zouden moeten werken, echter de onderste is iets sneller omdat deze als eerste wordt gechecked. Zoals de emu nu staat ingesteld wordt eerst gedecodeerd dmv de emu (indien mogelijk) omdat dat sneller gaat dan via smardcard.

Als je 2 seca kaarten erin stopt dan werkt alleen de onderste. De kaart is in de dreambox nog niet AutoUpdate.

Tevens wil ik bbbb bedanken voor de door hem toegestuurde links en sources. Daardoor heb ik sneller het 'licht' gezien.

Ronald

Bewerkt door Ronaldd (27/07/2003 00:12)

Bericht opties

bij nieuwste romu moet je ook de start_enigma aanpaassen kijk in readme file

Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

romu kiezen en kaart ondersteboven in de onderste lezer. dat is DE oplossing.

Vreemd, werkt dus niet hier. :-( Ik zal best wat fout doen maar heb geen idee wat dan.
Geplaatst:
Citaat:
rebooten image 15-7 van ronald moet op je dreambox staan

Die heb ik er ook op gezet (emu_beta105_5.5_030715.img om precies te zijn) Nu nog een keer er in gezet met een flash erase, kijken of dat helpt.
Geplaatst:

En wie gebruik nu nog mgcamd.Als we nu ons eigen emu hebben van ronald .En schijn goed tewerken .En je kan cardsharen

Geplaatst:
Citaat:
En wie gebruik nu nog mgcamd.Als we nu ons eigen emu hebben van ronald .En schijn goed tewerken .En je kan cardsharen

Maar hier werkt het dus nog niet. Ik kan helaas in de berichten ook nog niet echt iets terug vinden wat ik nu fout zou doen. Heb net de ronald image nog een keer er op gezet met een een flash erase, alles opnieuw inscannen, laatste romu versie erop , laatste ronald cam er op, maakt allemaal niks uit, gewooon geen beeld. Met pjcam wel maar daar is neit mee te zappen
Geplaatst:

ik wou dat ik je kon helpen enigste wat ik kan bedenken is dat start_enigma niet goed is maar volgens mij is dat alleen voor het sharen.Ik hoop dat er een ervaren persoon je beter kan helpen.sorry

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen