Ga naar inhoud

Mijn schotel draait niet 100%volgens de clark belt

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De schotel is 1 meter, staat op een stab hh 100 op een waterpas gemaakte mast. 53 graden op de stab en rond de 22 graden op de schotel, schotel is echter merkloos dus ik weet niet of de graden kloppen. hij is aangesloten op een xtreme pvr. de lnb staat gewoon loodrecht op de satelliet, niet verdraaid dus. Hij is afgesteld op de volgende manier:

stab(op zijn nulpunt) op 53 graden, schotel op 22 graden. zoeken naar serius(ongeveer het zuiden in groningen) door schotel met stab met de hand te draaien, als sirius gevonden(signaal) vervolgens elevatie van de schotel veranderd voor optimale ontvangst(100%). daarna de rest van de satellieten direct gevonden. het opnemen van de kwaliteit van ontvangst doe ik via de xtreme.

De volgende satellieten ontvang ik met sirius als middelpunt:

sirius 5E 100%

alle satellieten naar het oosten tot en met astra 2(28,2E)

alle satellieten naar het westen tot en met atl bird(12,5W)

Bij deze laatste te ontvangen satellieten van oost en west is de signaal 70%. Alle satellieten die hierna komen(richting oosten en westen) zijn niet meer te ontvangen.

Nog iets raars: tussen astra2(28E) en astra3(23E) staat nog arabsat2A(26E), hoewel ik beide astras kan ontvangen is de arabsat niet te vinden, ik weet wel dat de arabsat een iets zwakker signaal afgeeft dan de ander 2 satellieten dus misschien dat een afwijking voor dit probleem zorgt.

Welke afwijking moet ik hier corrigeren:

-elevatie van stab staat te hoog/laag?

-elevatie van schotel te hoog/laag?

-verkeerde nulpunt?

-lnb hoek?

Geplaatst:

Gewoon proberen, op oost, moet ie omhoog of naar beneden, dan op west proberen, omhoog of naar beneden. Indien aan beide zijde omhoog dan de schotel wat omhoog, indien aan een zijde te hoog dan draaien om de paal.

Indien je beide zijden juist zit maar toch het ontvangst kwijt raakt is de hoek tussen rotor en schotel onjuist.

FredjeV

Rebox RE8500 V2.11.34

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen