Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds 2 maanden programeer ik m'n eigen piccard, en sinds dien heb ik het volgende probleem:<P>Als ik taquilla of Kiosque kijk dan komt het regelmatig voor dat na een squeek geluidje het beeld even op zwart gaat, en dan weer na korte of iets langere tijd terug komt.<P>Heeft dit met de PPUA en masterkey te maken ?<BR>of moet ik een andere 16F84 hex gebruiken?<P>Ik heb een Strong 8000 ontvanger,<P>Bedankt,

Geplaatst:

Dit is een bekend probleem dat zich ook voordoet bij de Nokia 9302. Canal + Nederland had hier ook last van de eerste week van dit jaar, maar zij hebben dit na veel klachten van reguliere abonnees (waaronder ondergetekende) aangepast. Taquilla en Kiosque passen het signaal echter niet aan. Waarom weet ik niet. Het ligt in ieder geval niet aan je kaartje of aan de codes. Canal plus zal naar verwachting binnen nu en een aantal maanden met een software update komen voor de betreffende ontvangers die dit probleem moet verhelpen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Bedankt voor je antwoord, ik neem aan dat die updates hier dan te vinden zullen zijn ?<P>Zag wel een hexfile voor styrong staan, maar deze is voor de goldcards en niet voor een piccard frown.gif" border="0<P>Bedankt voor de info, en ik zal met spanning uitzien naar die update smile.gif" border="0

Geplaatst:

Goh imagica, ik kom jou wel tegen zeg... Zal ik nou eens iets heel verhelderends vertellen? wat zou je er van zeggen dat files voor een goldcard identiek zijn als die voor een piccard? En ik maak het nog gekker, ze zijn zelfs hetzelfde als piccard-golds.<P>Het geheim zit hem in de componenten die op of ín je kaart zitten: een 24c16 eeprom en een 16f84 pic. Er zijn maar een paar kaarten die deze componenten niet hebben en dat zijn atmels (atmel is een merknaam van de processor en niet admel, zoals bepaalde leveranciers die ik niet bij naam zal noemen maar wel dichtbij de mosselen zitten) en funcards (ook met een atmel alleen met een andere).<P>Overigens zijn er wel degelijk files die je wel in een pic krijgt maar niet die in een verwoven (jawel, daar komt het woord wavercard vandaan) kaart, echter dat heeft alles te maken met een fout in de opbouw van het file. Een goldprogrammer gaat wat anders met dit soort files op dan de software voor een andere programmer, zoals icprog of winphoenix. In principe zou je kunnen stellen dat files die alleen geschikt zijn voor (lees: alleen werken in) een goldcard gewoon kreupele files zijn, wegpleuren die zooi en nieuwe halen, genoeg vissen in de zee, zeg maar.

Geplaatst:

haha ik heb hier een kaartje<BR>waar een 24lc16 op zit<BR>met het merknaam "atmel"?<BR>dus dit is ook een atmel chip.<BR>apkay.

Geplaatst:

Hoi apkay, klopt tot in den treuren wat jij zegt. De software die je in die atmel prikt 'kijkt' naar de data in de eeprom, met andere woorden, die 2 stukjes software horen heel erg bij elkaar en over het algemeen kun je stellen dat je eeprom data voor een pic-setje niet kunt uitwisselen met die van een atmel.

Geplaatst:

trouwens, nu ik net je posting nog een keer las kreeg ik ineens last van een vraagteken visioen. Ik neem aan dat je een eeprom EN een atmel chip bedoeld, want ik geloof niet dat atmel eeproms maakt. waarschijnlijk heb je op de eeprom (8 pins) ST ofzo staan.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.