Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Raar probleem met strong 8000 van kennis<P>nieuwe keys geprogd: Cnl Dgtl geeft beeld, behalve c+1, C+2 en C16/9...<P>iemand zelfde ervaring, of werkende file?<BR> (ik werk zelf probleemloos met aston-cam)<P>mvrgt Digidirk

Geplaatst:

een kennis van mij meldt een identiek probleem.<BR>Hij krijgt bovendien alleen de bocky wocky files aan de praat.<BR>Het is kennelijk een Strong 8000 probleem.

Geplaatst:

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Digidirk:<BR><B>Raar probleem met strong 8000 van kennis<P>nieuwe keys geprogd: Cnl Dgtl geeft beeld, behalve c+1, C+2 en C16/9...<P>iemand zelfde ervaring, of werkende file?<BR> (ik werk zelf probleemloos met aston-cam)<P>mvrgt Digidirk</B><HR></BLOCKQUOTE><P>probeer eens de crd file van mastercard heb ik al verschillende strongs op draaien maar wel ff om de maand de keys editten groeten<BR>uit twente <P> wink.gif" border="0

Geplaatst:

STANGE,<P>Bij mij werkt mijn stong 8000 perfect, behalve TAQ af en toe wat storing (de bekende 10 sec.)<P>Johan

Geplaatst:

Pipo de Clown!<P>Zoals ik al schreef heb ik zelf een aston-cam<BR>En waar zit die in? Juist een Humax!! laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <BR> laugh.gif" border="0 <BR>Een kennis van mij wil alleen met zo'n Strong Secabak hetzelfde doen als ik met m'n<BR>Humax (en D-box) rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

@Digidirk, mijn Strong heeft het door jou genoemde probleem niet. Zie mijn profile voor de url om mijn files te downloaden.<BR>Duck<p>[ 22-02-2001: Message edited by: Duck ]

Geplaatst:

Ducky,<P>Ik heb ook een Strong SRT 8000 en heb ook bovengenoemd probleem. Ik heb jouw duckyfiles gedownload maar helaas, nog steeds geen *Anal+ of Ki*sque.<P>Ik loop hier echter al 3 dagen een oplossing voor te zoeken, maar het enige wat ik kan bedenken na het lezen van veel artikelen etc. is dat *Anal+ en Ki*sque een nieuwe PBM gebruiken of de 7x FF FE PBM blocken.<P>Als ik het goed begrepen heb, is de PBM voor het type abbo die je hebt. een 00 00 00 00 00 00 00 04 geeft je recht op FFA kanalen van een provider, terwijl een 00 00 40 00 00 00 00 fe je recht geeft voor de FFA + PPV kanalen voor een provider. Dus kan het zo zijn dat in combinatie met de 0c/0d/0e keys de PBM 7x FF FE geblocked wordt voor de niet-FFA kanalen en mischien de nulled PBM ook.<BR>Door deze type PBM's te blokken is mischien de bug in de Strong apparaten blootgelegd en moet strong (mits ze willen) dit updaten aangezien ik begrepen heb dat deze bug ook problemen met originele kaarten geeft.<P>Dit is een theorie van mij, aangezien ik echt van alles geprobeert heb.<P>Een ander punt is het volgende:<P>Ik heb de Feb. keys ook nog eens geprobeert, en dan werkt het wel, echter in de maart keys heb ik mijn hex geordend, dwz. de belangrijkere kanalen eerst. en Dan doen de feb. keys het ook niet. ik ga zo de maart keys in de oude volgorde nog eens proberen, eens zien wat er dan van komt!

Geplaatst:

Alles nogmaals gecontroleerd, alle zenders werken hier nog steeds goed dus ook de K****-kanalen. Ik kan me niet voorstellen dat de volgorde hier debet aan jullie probleem is, het lijkt me eerder dat er toch ergens een key ontbreekt.<BR>Ik gebruik dus mijn laatste files en de pic16f84 prog ik met alle fushes op off, sommige ontvangers zoals Philips zijn hier nogal gevoelig voor nl.<BR>Duck

Geplaatst:

Ik heb ook een strong8000 en gebruik de bocky wocky files en alles draait perfect.<BR>geen weg vallend beeld , gewoon perfect.<P>Een kennis (met ook een strong 8000)had files gebruikt van een of andere italiaanse page.<BR>deze waren pas geleden gestopt.<BR>Hij heeft van mij de bocky wocky files gekregen en ook bij hem loopt het als een zonnetje.<P>toch vreemd dat dezelfde aparatuur en files het bij sommige wel doen en bij andere niet?<P>dat kan toch eigenlijk niet.!!!<P>ps. ik gebruik een goldkaart en mijn kennis een kaart met losse pic en eeprom dus daar kan het ook niet aan liggen.

Geplaatst:

Ik had het zelfde probleem met een strong.<BR>Diverse malen opnieuw laten zoeken dit gaf geen resultaat.<BR>Daarna de 220v stekker er uit en een uur later de stekker er weer in en opnieuw laten zoek en het probleem was opgelost.<P>Suc6 van jojo

Geplaatst:

Ok, na veel kloten direct de ducky-files op de eeprom gezet en wonderwaar, c+ etc. werkt weer inc. Ki*sque ...<P>Reden ? onbekend, heb de keys nagekeken in mijn eigen 'geordende' keyfile en niets apparts op de volgorde na dan.<P>Ik gebruik echter in mijn keyfile 14 providers ipv de 9 stuks in de ducky file, maar dit gaf eerder weinig problemen hoewel ik provider 14 nimmer in mijn abbo-lijst ben tegen gekomen!<P>Ducky de volgende vraag:<P>In jouw keyfile staan de datums allemaal op 31 mrt 01, hoe en waar zet je je datums neer ? en met welk programma kun je je datum bereken ?!?! Als ik mijn keyfile gebruik staan altijd de eerste 6 providers op 31 okt 00, en de rest op 31 117. wazig maar waar ...<P>Dus please wijs mij naar wat info en tools om datums te zetten, aangezien ik sterk begin te geloven dat het daarin zit. (in mijn oude keyfiles zaten K & c*n*l etc in de laatste keys, dus met 31 117 datums)<P>B.v.d.<P>Imagica.

Geplaatst:

P.s. Ducky, vond dit knipseltje net in de andere seca-group over PBM's:<P>"For example in december 2000 the providers started to check so called PBMs (Provider Bit Map) which is<BR>number that tells the receiver which channels you have right to watch and which not (so ex. Basic, Premium, Family packets or whatever they are called). Anyway<BR>this instruction haven't been used earlier so nobody cared for the PBM's and everyone put FF's there (so maximum). The C+ trick was quite easy: the receiver was<BR>checking the PBM of the first provider, if it showed up, that the PBM is incorrect the receiver had to reset the CAM, what was quite annoying as this instruction<BR>was being sent every 5 minutes. So if you had a wrong PBM on your card, no matter if it was an MOSC or PIC Card or FunCard, they all caused troubles."

Geplaatst:

Met picbinedit kun je inderdaad de datum aanpassen, ik zag in en nieuw door jou geopend topic dat de problemen zijn opgelost.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.