woogy Geplaatst: 20 augustus 2003 Geplaatst: 20 augustus 2003 ------------------------------------------------- bedankt voor de zeer informatieve sjerom pagina's ------------------------------------------------- ik heb de netwerkinstellingen correct ingevoerd zoals te lezen is op sjeromdreambox site nochtans lukt het niet om de updates te zien ik krijg de mededeling unknown error 110 http://dreambox.gamesquad.nl/emu-update.xml telenet klanten moeten VERPLICHT surfen via proxy.pandora.be dit kan niet op de dreambox ingesteld worden waarschijnlijk ligt hier de oorzaak waarom het niet lukt? kan dit ergens ingegeven worden (in een script of zo...?) nog eens bedankt voor de ronaldd image ! keep up the good work woogy
Romeo_ Geplaatst: 20 augustus 2003 Geplaatst: 20 augustus 2003 zoek eens op PROXY The Source is Out There....
Ronaldd Geplaatst: 20 augustus 2003 Geplaatst: 20 augustus 2003 Deze methode werk alleen voor wget, niet voor enigma update's. Als je echt updates via enigma wil en je bent bereid veel te lezen en linux te leren, dan zou je het voor elkaar kunnen krijgen met linux en squid. Linux en squid hebben de mogelijkheid van 'transparant proxying'. Dat houd in dat de linux kernel uitgaand verkeerd op port 80 niet normaal routerd maar naar een andere lokale poort stuurt, bijf 8080. Squid herkend deze 'transparant proxying' connecties en kan deze http request evt. doorsturen naar een andere proxy server. Dit zal dus een vrij ingewikkelde setup zijn, maar het is wel mogelijk Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 20 augustus 2003 Geplaatst: 20 augustus 2003 het is ook te doen via IPTABLES, kheb het hier een paar weken geleden draaiend gehad (alleen niet op de dreambox dan)
woogy Geplaatst: 21 augustus 2003 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2003 @ronaldd het intrigeert me wel, heel het linux gebeuren ik zal eerst de info bestuderen op je site vooraleer ik me hieraan waag wat is eigenlijk het voordeel om de dreambox op internet te verbinden? ik stel me voor : de enigma updates cardscharing? is er al een faq hierover? (ik heb een tijdje twee dreamboxen in huis gehad) nog iets anders ? thnx woogy
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen