Ga naar inhoud


[Strong] Is mijn parallelle kabel wel een parallelle kabel?


Henri Busger

Aanbevolen berichten

Heb bij een computerzaak een zogenaamde "parallelle kabel" gekocht. Hij is bedoeld voor het patchen van een Nokia 9302S. Maar mij doet een vermoeden rijzen dat dit geen parallelle kabel is. De kabel is van het merk Vivanco en met typenr: CK-89/2. Er staat op de doos dat het een verbindingskabel is voor een "nulmodem", 2x25 polig Sub D-stekkers, 1,8 meter en 9 pins worden gebruikt.

De stekkers zijn beide hetzelfde. Kan iemand mij vertellen of ik de goede kabel heb om te patchen? Ben bang dat het patchen anders goed mis kan gaan.

 

Mvg,

 

Henri Busger

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben bang van niet. Een nulmodem-kabel heeft een twist met een paar draden en is dit niet 1 op 1.

De kabel die jij nodig hebt is b.v. een verlengkabel voor de printer, die is altijd 1 op 1.

Let er wel op dat er 2 identieke stekkers waarvan 1 mannetje en 1 vrouwtje aanzitten.

 

 

harrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Harrie

 

volgens mij is het beide male, omdat de printerpoort en de poort op de ontvanger hetzelfde zijn

 

wie kan mij de precieze specificaties geven met een duidelijk plaatje d.w.z met afbeelding van de pinnummers in de stekkers?

 

Mvg

 

Henri Busger

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb op weethet.nl gekeken, maar ik vind de tekening nogal onduidelijk.

Heb zelf naar de printerpoort en naar de poort op de ontvanger gekeken en ze waren identiek.

Zag er zo uit:

13-12-11-10-9--8--7--6--5--4--3--2--1

25-24-23-22-21-20-19-18-17-16-15-14

 

Dan zou de kabel twee identieke stekkers moeten hebben. (Spiegelbeeld van de poorten)

Dus zo:

1--2--3--4--5--6--7--8--9-10-11-12-13

14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25

Zo ziet mijn kabel eruit.

 

Maar op de doos staat dat er maar 9 pins worden gebruikt.

 

Help!!!!!!!!!

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Henri,

 

Sorry maar...indien je na het lezen van de uitvoerige uitleg en bekijken van de (duidelijke) tekening op Weethet.nl nog niet begrijpt wat je moet hebben ben ik bang dat niemand hier je kan helpen.

 

Ik raad je daarom aan de Weethet.nl tekst uit te printen en mee te nemen naar je lokale computer/kabel winkel voor de juiste kabel.

 

groeten

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal jullie raad opvolgen (vooral van TheMenk) en met print van weethet.nl naar m'n computerzaak gaan. Scheelt mij veel moeite en dit forum een bult onnodige vragen/antwoorden.

Ik ben nog maar een "groentje" op dit gebied, maar hoop door dit forum m'n nieuwe hobby kracht bij te zetten.

Bedankt voor jullie reacties.

 

Mvg,

 

Henri Busger

 

(@ de webmaster, topic mag gesloten worden)

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...