Ga naar inhoud


Signaal topfield


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben sinds december 2002 in het bezit van een topfield 4000 pvr met diseq motor. Afgestemd op de sirius 5 graden oost.

Het signaal van de meeste satellieten is goed (boven de 95), alleen bij de hispasat en telstar is het signaal 30 tot 40. Ik kan het handmatig bij deze twee satellieten op schroeven naar 98 a 99 %.

Ga ik naar een andere satelliet en keer ik weer terug naar de hispasat of de telstar dan moet ik weer handmatig fijntunen.

Ik gebruik USALS en de fantastische lijst van Murdock.

Heeft iemand voor mij misschien de oplossing om niet iedere keer handmatig te moeten bijsturen bij deze twee satellieten?

Alvast bedankt.

 

Sathessie

Topfield 4000 PVR, magic module, 88cm Triax, diseq 1.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het iets te maken heeft met je ontvanger/USUALS instelling en denk dat je de schotel opnieuw moet uitrichten!

Daar je op het midden (Sirius) een hoog signaal hebt kan je het beste eerst je mast even na meten of deze nog 100% waterpas staat aan alle kanten (twee kanten met 180 graden verschil is prima).

Als dit nog goed is dan moet je kijken of je de schotel nog wat beter kan uitrichten maar gezien het percentage op Sirius zal hier niet veel winst te behalen zijn.

 

Succes!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Murdock

 

Ja, ik heb de coordinaten van oost(5.0) en noord(51.0) ingegeven en het is ook van de laatste tijd dat het signaal van deze satellieten minder is.

Daarom vind ik het zo vreemd dat de sirius, astra enz... boven de 95 zitten.

Ik kan handmatig bijstellen en dan heb ik ook boven de 95%, bij hispa en telstar maar ja, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

 

Groet Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...