The Librarian Geplaatst: 8 april 2001 Geplaatst: 8 april 2001 Ik heb een strong srt 8000 en heb daarin dit de nieuwe firmware geprobeert, dat was geen succes, de teq.. werkten helemaal niet meer. Heb daarna de orginele firmware in de tuner geprogt en teq... werkt weer als voorheen. Maar bij het inlezen van de kanalen worden verschillende stations niet gevonden o.a Yorin, sbs6, de ned. versie van vox 8 en er zullen er nog een paar meer worden over geslagen. Ik heb al verschillen de malen alles opnieuw ingelezen zowel digianaal als willekeurig, en al minstens 10 keer gekozen voor "kanalen toevoegen" maar de voorgenoemde kanalen komen er niet bij.Iemand een oplossing?????
Gast Geplaatst: 8 april 2001 Geplaatst: 8 april 2001 Ik had hier hezelfde probleem even een dempertje er tussen van 25 db ook wel sloop genoemd meen ik<P>sucses
The Librarian Geplaatst: 8 april 2001 Auteur Geplaatst: 8 april 2001 De schotel is optimaal uitgericht op de astra sat, uitgericht met een externe satfinder, op de meter in de strong zelf heb ik een uitslag van 3 1/2 en een groene balk., ik heb in het verleden een aantal malen kanalen ingelezen met deze configuratie en altijd zonder problemen. Maar volgens mij ligt het probleem bij C+ want bij een kennis van mij treed hetzelfde probleem op bij het inlezen van het nieuwe boeket kanalen nu mist hij ook sbs yorin bvn en fox8, exact dezelfde kanalen die ik ook mis hier. Morgen maar weer proberen in te lezen, en anders wachten op een zwaar bewolkte dag (duurt in nederland gelukkig nooit lang)<BR>@murdoc wat is een kanalenlijst bin file voor een strong?? kun je dan de kanalen lijst zelf bijwerken op de PC???? en waar kan ik deze bin file evntueel vinden??(om kort te gaan, wat is het en hoe werkt het.<P> )
Murdock Geplaatst: 8 april 2001 Geplaatst: 8 april 2001 Strong had voor de oude C+ volgorde een file gemaakt, die je met dezelfde software als de firmware mee wordt geupdated de kanalen in kon laden zonder dat je 20 min. moest wachten. Dat gaat dus een stuk sneller(enkele seconden)...<P>Er komt binnenkort ook een kanalenlijst editor voor de SRT8000H.<P>Deze werkt natuurlijk ook op de Nokia 9302! Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Gast Geplaatst: 8 april 2001 Geplaatst: 8 april 2001 Ik heb ook een srt8000 en ik heb het zelfde probleem. Ik heb versie 20 van de strong site gehaald ik wil deze in mijn srt8000 proggen maar het lukt gewoon niet volgen strong heb je een d25 kabel nodig volledig bedraad maar deze bestaan volgens de coputer handel niet wie weet een oplossing?
Murdock Geplaatst: 8 april 2001 Geplaatst: 8 april 2001 Binnenkort komt er weer een kanalenlijst bin-file uit voor de Strong, waarin Yorin en FOX8 staan. Waarschijnlijk kun je die ook gewoon bij versie15 schrijven en heb je alsnog beeld....<P>Misschien lastig truukje, maar het zal wel werken. Nog even geduld dus.... Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Gast Geplaatst: 8 april 2001 Geplaatst: 8 april 2001 Een universele par. kabel moet het gewoon doen. Ik de kabel gebruikt die tussen mijn computer en scanner zit. werkt prima, maar ik zou het nog niet doen. bij ver. 20 daar werkern de tequilla channels niet. dus ook geen TX en TXX. Dus laat het maar zo even.
The Librarian Geplaatst: 9 april 2001 Auteur Geplaatst: 9 april 2001 Mijn problemen zijn (wat betreft de strong 8000 over) Ik heb inmiddels alle kanalen weer in de lijst staan. ik heb de satfinder opgenomen in de coax en tijdens een regenbui (redelijk veel bewolking) de kanalen ingelezen en nu heb ik ze allemaal weer. iedereen bedankt voor je reactie.<BR>voor spijtoptanten de strong software V15 staat op de site van Duck. onder de link recievers
Aanbevolen berichten