Gast Geplaatst: 26 augustus 2003 Geplaatst: 26 augustus 2003 Ik weet niet of ik deze vraag kan/mag stellen. Dat verneem ik dan wel. Is er een forumlid die mijn videofilms tegen vergoeding kan overzetten op DVD. Ik woon in Drenthe. Klimbim
Gast Geplaatst: 27 augustus 2003 Geplaatst: 27 augustus 2003 Beetje sumiere info ..... op welk soort media bevinden zich die films nu ? Ik kan makkelijk VHS naar DVD omzetten, maar bijvoorbeeld vanaf super8/single8 wordt dat dus een probleem ;-))) Laat maar horen....
axn Geplaatst: 27 augustus 2003 Geplaatst: 27 augustus 2003 Ja, same hier: MiniDV (60 minuten, SP) feed, met Windows gedownload uit de camera, maar dan zit je met een paar giga aan .avi. Ik heb tmpgenc gebruikt om het te splitsen naar .m2v en .wav, om vervolgens met tmpgenc dvd author er een dvd van te maken. Deze tools zijn top, 30 dagen trial en zonder verstand van de hele reut had ik in een paar uren (transcoden duurt erg lang) een cool menutje op DVD. Helaas is het beeld en geluid erg schokkerig en ook niet meer in sync. Ik geloof dat dat aan het .avi bestand ligt, dat je beter met virtualdub de splitsing kan doen van .avi... Iemand meer ervaring?
Gast Geplaatst: 27 augustus 2003 Geplaatst: 27 augustus 2003 Hallo Ozzo, De betreffende videofilms zijn o.a. veel Jazzfilms die ik gekocht heb op VHS en door mij zelf opgenomen muziekfilms op VHS. Ik hoop, dat je hier iets mee kunt. Mvrgr. Klimbim
Gast Geplaatst: 28 augustus 2003 Geplaatst: 28 augustus 2003 @axn Gewoon de AVI's inlezen in NeroVision en hij maakt er netjes een DVD van. @klimbim VHS overzetten naar DVD is prima mogelijk. Is alleen een tijdrovend werkje als je het GOED wilt doen (dus een DVD met Menu en indexen etc.). Ga allereerst even op zoek naar een goeie capture kaart (Pinnacle DC10+ is daar prima geschikt voor) en een dikke HD voor het capturen. Als je de boel captured en dan in bijvoorbeeld Pinnacle Studio verwerkt kun je zeer mooie DVD's branden met een prima kwaliteit. Vergeet niet dat de zwakste schakel (in dit geval VHS) het uiteindelijke resultaat bepaald.
yourlaur Geplaatst: 28 augustus 2003 Geplaatst: 28 augustus 2003 Klimbim Gewoon direct met een standalone dvd recorder 1 op 1 kopieeren. Ik heb zelf de philips DVDR75, heb inmiddels de hele homevideo en videoverzameling al op DVD gezet. Dit is voor jou volgens mij de snelste oplossing. Mocht je nood hoog zijn zie ik het wel (woon in de buurt van Enschede) yourlaur
Gast Geplaatst: 29 augustus 2003 Geplaatst: 29 augustus 2003 ozzo. DVD met menu en indexen ben ik niet direkt in geinteresseerd - dit is niet onaardig bedoeld -, wat ik alleen van buiten wil zien is, wat staat er van binnen op. Dus m.a.w. zijn er b.v. drie videobanden weggeschreven op een DVD, dat ik op de doos kan lezen, dat deze drie er op staan. Helaas gaat het Pinnacle verhaal mij boven mijn pet. Ik moet nog veel leren. yourlaur. Is mij niet geheel duidelijk - maar dat ligt aan mij -. Ik ben alleen in het bezit van een normale video- en normale dvd recorder om af te spelen. Wat de hoge nood betreft, wat bedoel je daarmee. Klimbim
yourlaur Geplaatst: 29 augustus 2003 Geplaatst: 29 augustus 2003 Ik bedoel te zeggen dat je met een video en een dvd recorder (dus geen dvd speler) al je waardevolle videobanden kunt overzetten naar dvd. Als je niemand kunt vinden, zou ik je hier eventueel wel mee willen voort helpen. Dit bedoelde ik Klimbim yourlaur
Gast Geplaatst: 30 augustus 2003 Geplaatst: 30 augustus 2003 yourlaur Bedankt voor je positieve reaktie. Ik kom hier graag volgende week op terug. Groetjes, Klimbim
axn Geplaatst: 31 augustus 2003 Geplaatst: 31 augustus 2003 @OZZO: Bedankt voor de tip! Nero Vision (uit de Nero 6 suite) doet perfect z'n werk. Enige puntjes waarmee ik het aan het werk kreeg: DV-TYPE 2 in plaats van de (aanbevolen) default DV-Type 1, met type 1 kreeg ik sync errors. Verder gaf 'ie bij het genereren van de .vob files een error, maar een tweede keer 'branden' (ik brand naar de image writer) was het probleem de wereld uit. Ik kan iedereen dit product aanraden, eenvoudig, leuke visuele en textuele effecten simpel toe te voegen, en all-in-one, van capture tot branden, alles zit hier in.
Gast Geplaatst: 2 september 2003 Geplaatst: 2 september 2003 Yourlaur Wat zijn de kosten voor het overzetten van een veertigtal banden van VHS naar DVD en wat kan je daarvoor leveren. Hoeveel muziek kan er op een DVD? Ik heb uit jouw reaktie kunnen lezen, dat jij mij eventueel wilt helpen. Mocht je wat meer informatie over de banden willen hebben, dan kan ik je een lijst mailen, waar deze banden opstaan. Mvrgr. Klimbim
Gast Geplaatst: 4 september 2003 Geplaatst: 4 september 2003 @OZZO: Bedankt voor de tip! Nero Vision (uit de Nero 6 suite) doet perfect z'n werk. ook namens mij
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen