Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb zopas een nieuwe motech rotor geinstalleerd en aangesloten op mijn dreambox. Ik merk dat tijdens het zappen de motor soms weigert om te draaien naar de gewenste positie. Een tijdje later bij het zappen wil hij het plots wel doen. Draaien naar de hispasat doet hij bijvoorbeeld nooit vanzelf. Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

VU+ Duo met 750GB Harddisk

dreambox 7250 met 320GB Harddisk

dreambox 7000s met 200GB Harddisk

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

West-Vlaanderen - Belgie

Geplaatst:

Ik ben zelf ook bezig met het installeren van motor, in combinatie met een vaste schotel. Ik geloof jij ook? Heb je de "non standard user defined configuration" gekozen? Welke lnb heb je bv aan hispasat toegekend?

Geplaatst:

Dit is een probleem van de moteck rotor, gebeurt bij alle receivers. Bij 14V kanalen doet ie 't altijd. Bij 18V kanalen vaak niet.

Ik heb mijn dreambox gisteren pas opgehaald en had toch een beetje hoop dat het met de dreambox niet meer zou voorkomen.

Ik las gister in de handleiding dat er een instelling is waarmee je het voltage met 0,5 volt kan verhogen. Misschien helpt dit. Ik weet niet of dit andere nadelen tot gevolg heeft.

Geplaatst:

@ zat

ik heb inderdaad de non-standaard configuratie gekozen. Ik heb de lnb op de rotor op lnb 0 laten staan, voor de vaste sirius,astra1 en astra2 heb ik een andere lnb gekozen. Momenteel werkt alles naar behoren. Juist lastig dat de rotor soms niet mee wil.

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

West-Vlaanderen - Belgie

Geplaatst:

@ eric 667

das dan ook weer pech, en ik dacht dat ik van al mijn zapproblemen ging verlost raken met de rotor. Heb er eigenlijk nog niks over gelezen in het board. Weet je me eens te zeggen of je het ook hebt als jouw configuratie aangesloten is?

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

West-Vlaanderen - Belgie

Geplaatst:

Zal het dan melden. Ik ga alleen binnenkort op vakantie dus zal wel een een maandje duren. Je zou dat met die voltage eens kunnen proberen. Als je in andere forum onderwerpen zoekt, zal je ook meer info over deze problemen vinden.

Geplaatst:

ik zie dat je vast/draaiend inmiddels werkzaam hebt. Ik heb ook wel eens last daarvan. Hispa naar Sirius springt de melding "please wait while" altijd al na een seconde weg. Toch draait de rotor gewoon door. Dit probleem heb ik pas sinds het aansluiten van diseqc.... Over het algemeen werkt de combi vast/draaibaar toch wel lekker.. dit kleine probleem is mee te leven!

Geplaatst:

idd paul, de combinatie werkt perfect, thx voor alle hulp, met het probleempje met de motor zal ik inderdaad moeten mee leren leven. De belangrijkste kanalen staan toch om de vaste schotel (astra1/hotbird/sirius/astra2), dus een ramp is het niet

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

West-Vlaanderen - Belgie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen