Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

mijn vraag is eigenlijk of er proggies zijn om je kanalenlijsten te editen en up te loaden in de seca ontv.<BR>heb ook een nokia en daar is wel vanalles voor te krijgen.<P>krijg namelijk een lamme duim van het kanalen wissen uit de lijst, voordat ik weer kanalen van bv de hotbird kan inlezen.<BR>wie o wie??

Geplaatst:

Heb ff op die site gekeken maar daar zijn dus alleen proggies te krijgen voor die ci ontvangers. wat ik heb is een doosje met een embedded seca, een pioneer s200nl. Dus nog andere suggesties?? graag!!!!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Is er nu niemand die mij wat meer kan vertellen over die rs232 poort?? laugh.gif" border="0 <BR>Mijn duim begind er nu wel heel erg versleten uit te zien. Laten we maar zwijgen over het knopje van mijn afstands bediening. 800 kanalen wissen betekend 1600 keer het knoppie ok indrukken mad.gif" border="0

Geplaatst:

Is geen software voor. heb wel laatst ergens (nieuwsgroep of misschien wel op sat4all) gelezen (maandje geleden of zo), dat iemand pioneer had gebeld/gemaild. Pioneer zou wel software in ontwikkeling hebben.

Geplaatst:

Hetzelfde gedaan naar Philips gebeld. Die mensen weten niet eens dat ze een satelliet ontvanger op de markt hebben! En volgens mij is die seriele poort voor de show. Heb wel is zitten testen met wat software van engelse en duitse makelei maar meer dan dat de ontvanger uitgaat of een grote E op het venster vertoont heb ik er nog niet uitgehaald.<BR>Floris

Geplaatst:

Er is inderdaad geen software om de kanalen lijst te editen, het progje voor de duitse media box media serax doet wel een poging en de philips doos reageerd ook door in de goede modes te gaan staan maar dan krijg je al snel de melding dat er verkeerd firmware in de doos zit. Wat misschien wel mogelijk is dat als de duitse media box en de philips inderdaad gelijk aan elkaar zijn is gewoon de software over zetten van de duitse naar e nederlandse doos. Dat kan ik mijn mijn programmer prima doen en er zijn zat mensen in duitsland bezig met andere software in hun boxen te zetten vanwegen het ondertitel probleem. Ik heb helaas nog geen philips open gehad maar de duitse box is in iedergeval geen zooitje ;-) En inderdaad philips kent zijn eigen box niet ;-)

Geplaatst:

Dat klinkt allemaal hoopvol Sebastian maar als je probeerd om nieuwe software in een Philips SECA ontvanger te stoppen en het gaat mis dan heb je een 'very big problem', want probeer jij dan nog maar eens aan de orginele sofware te komen.<P>Die SECA ontvangers hebben zo op het oog dan wel de zelfde software maar ze hebben vaak wel verschillende processoren aan boord.<P>Dus ik zou zeggen 'bezint eer ge begint' shocked.gif" border="0 <P><B>Redcat</B>

Geplaatst:

Ja, Sjaak daar baal ik nou ook van, als je een tijd geleden een versterker, tuner, video of wat dan ook aanschafde dan zat er altijd een schema bij.<P>Maar tegenwoordig doen ze dit niet meer, toch erg zonde voor de hobbyisten.<P>En probeer er maar eens eentje te bemachtigen, ik heb het namelijk ook eens geprobeerd bij de Philips klantenservice(ik heb namelijk een Philips PSX 7071 SECA ontvanger), nou ik had het idee dat de dame aan de andere kant zo verbaast was dat ik het idee had alsof ik aan haar vroeg wat de paus voor een kleur onderbroek aan had. shocked.gif" border="0shocked.gif" border="0 <BR>Nee, zij kon me echt niet helpen.<P>Ik zou ook niet weten waar je ergens anders die blueprints vandaan moet halen!<P><B>Redcat</B>

Geplaatst:

Ik weet niet of je ik je helemaal goed begrijp maar hoe ik de normale software weer terug in de philips krijg? branden, ik heb het hier niet over een update via de seriele poort, maar het gewoon over een normale eprom progger of wel de "all writer" dus werkt de media box niet met de andere software gaat de oude lekker terug, het zijn 2 normale eproms die je dus met uv gewoon wist, in duitsland is men er flash eproms aan het in hangen dan zou je dus met de goede software wel via serieel kunnen flashen. En over dat er een andere cpu in zit voor zo ver ik weer is de duitse media box gelijk aan onze philps doos, maar goed ik kwam van de week de firmware van de duitse doos ergens tegen met eng. menus dus we zullen binnen kort wel kijken wat het ding er mee doet, tot dus ver zie ik geen risico's ik kan eindige met een software versie in de doos die niet werkt uv er over org. software er in klaar zijn we weer.<P>Kind regards Sebastian

Geplaatst:

Ook ik heb philips gebeld en met iemand gesproken die de 5816 wel kende. <BR>Deze man wist me te vertellen dat schema's via de handyman bij philips te bestellen zijn.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.