Ga naar inhoud

instellingen schotel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@de belg

Volgens mij is het niet de bedoeling dat er speling in zit maar misschien is dit niet zo'n groot probllem.Heb je wel signaal als je uitricht op de sirius, met de juiste theoretisch waarden.Staat je mast wel waterpas ? Heb je niet per ongeluk de waarden van de moter omgedraait? dus 39/51 ipv 51/39

@angel66

Mocht het echt niet lukken om de schotel goed uit te richten dan ben ik eventueel wel bereid om te helpen.Laat maar even weten hoe het verder verloopt.

Gr

Rey

Geplaatst:

nou die kerel heeft het redelijk voor elkaar.

van west 43 tot astra 28 east.

want daarboven turksat en zo kan ik niet vinden.

maar hispasat en sirius en zo goed signaal.

ik denk dat hij in het oosten wat afwijkt.

Geplaatst:
Citaat:
@de belg

Volgens mij is het niet de bedoeling dat er speling in zit maar misschien is dit niet zo'n groot probllem.Heb je wel signaal als je uitricht op de sirius, met de juiste theoretisch waarden.Staat je mast wel waterpas ? Heb je niet per ongeluk de waarden van de moter omgedraait? dus 39/51 ipv 51/39

Gr
Rey

Mast staat waterpas. Ik heb op de linker kant van de motor
(als u erachter staat) de LAT-waarde van 51 ingestellt, en rechts dus 39. Met de theor.waarde van 33° voor de declinatie van de schotel ontvang ik dus niets op Sirius, maar wel bij een declinatie van 39° aan de schotel.

Omdat het nu donker is kan ik niet proberen de waarde 51/39 te wisselen. Moteck zegt in de handleiding dat op alle beide zijden een "Elevation/Latitude" scala staat, misschien moet ik dus wisselen. Maar ik ben van mening, links (van achter gezien) enkel LATITUDE gezien te hebben en rechts (v.a.g.) ELEVATION!
Geplaatst:

de pijp van de motor

moet naar "binnen staan"

naar het vaste punt toe wijzend

AZbox ME 0,4 Tb en Dreambox 500HD met 1,5Tb + netwerk schijven

Popcorn Hour A-110 met 1 Tb Eminent 7071 met 500GB

Dreambox 500HD met 1,5Tb aan netwerk schijven

PS3- nick name JOSSIE-NL

Geplaatst:

@de belg

Volgens mij heb je gelijk dus links is LAT en rechts is ELEV.Jouw instelling op de motor klopt dus.De schotelhouder monteer je zo dat als je achter de mast staat het CE merkteken rechtsboven zit (geloof ik kan ik nu niet zien ,te donker).Dan kijk je op de linker schaal van de houder en hier zet je hem op ong 33.motor op 0 en signaal zoeken op sirius.

succes

Rey

Geplaatst:
Citaat:
@de belg

Volgens mij heb je gelijk dus links is LAT en rechts is ELEV.Jouw instelling op de motor klopt dus.De schotelhouder monteer je zo dat als je achter de mast staat het CE merkteken rechtsboven zit (geloof ik kan ik nu niet zien ,te donker).Dan kijk je op de linker schaal van de houder en hier zet je hem op ong 33.motor op 0 en signaal zoeken op sirius.

succes
Rey

@Rey

Ja, nog eens probiert. LAT (links) 51] ELEV (rechts) 39, motor op "O", Sirus niet gevonden bij 32-33 schotelelev., maar op 39 met SNR 73%, AGC 58%, BER 0. Met deze instelling ontvang ik van 19,2° E tot 30°W alles, maar verder naar oosten krijg ik geen signal meer.

Wat mij bij de Sirius instelling opvalt is, dat de schotel weer loodrecht staat en dus de declinatie hoek "0" is. Waar heb ik de 7,385 verloren, de ik normaliter van 40 aftrekken moet?? Mast staat 100 % waterpas. Hebben Triax schotels een spec. opbouw? In de Triax "mounting instruction" (voor vaste opstelling) vind ik enkel Elev 32 als instelling voor Astra 19,2° E bij 166° AZI, de grafiek voor 5° E endet in Noordduitsland met ca. 32 Elev.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen