Ga naar inhoud


Echonav 2.0 vraag


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Het lukt mij niet mbv echoNAV 2.0 de nieuwste software naar mijn receiver 3600 ip via te downloaden. Ik heb de receiver via een nul modem kabel verbonden met de pc en start op de pc programma echoNAV 2.0 en selecteer de juiste bin-file. Vervolgen zet ik de receiver aan en als het goed is moet het automatsch beginnen met downloaden.

Dat wil dus niet lukken. Nul modem kabel is goed aangesloten. Iemand een oplossing????

Link naar reactie
Delen op andere sites


gebruik je wel een goede kabel?ik gebruik zelf ook een echostar 3600 en heb er geen problemen mee ondervonden de aansluiting van de kabel ziet er als volgt uit:

2 - 3

3 - 2

4 - 6

5 - 5

6 - 4

7 - 8

8 - 7

juist bij echostar zijn de aansluitingen:7-8 8-7 belangrijk!

of je kunt ook via de satelliet downloaden !

 

success,

gr,

 

 

 

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met 7-8 8-7 ?? Ik gebruik een normale nul modem kabel die bij mij de com1 gebruikt.

 

Punt 2: kan je mij kort uitleggen hoe ik via de satelliet moet downloaden en mbv welke instellingen?

 

Thx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

slm,

met 7-8 8-7 bedoel ik, dat b.v de rode kabel op 7 moet solderen en de uiteinde op 8,en een willekeurige kleur op 8 solderen en de uiteinde op 7.

 

je moet uiteraard de andere kabels ook er op solderen

 

software via de satelliet inladen kan op de HOTBIRD 13.0E, transponder 12539/H/27500 met de fec op auto

 

mocht het niet lukken dan wil ik het wel voor je doen als je in de buurt van gelderland(ede)woont.

gr,

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slm,

 

Bedankt voor je uitleg. Ik heb het opgelost via de satelliet. Wel vind ik het een nadeel van de echostar dat je na de download terug moet gaan naar fabrieksgegevens om de nieuwe software te activeren.

 

Maar goed, eind goed al goed !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...