Gast Geplaatst: 16 april 2001 Geplaatst: 16 april 2001 Heb sinds kort een pioneer seca ontvanger en een piccard 1.1 in combinatie met een parallele port programmer pix software, toen alle files nog voor het grijpen lagen was het geen probleem maar krijg het nu niet meer voor elkaar om een paar werkende files bij elkaar te scharrelen. steeds het verhaal dat je zelf de ppu en mm01 moet aanpassen ??? tuurlijk heb ik picbinedit maar hoe kom ik aan ppu's en mk01 's en hoe weet ik in godsnaam of dit de goede zijn of waar ik ze moet veranderen ? Ik had goed werkende files waarvan ik alleen de keys aanpaste maar telkens als ik c+ kijk na 1 min insert smartcard. het gekke is (of niet natuurlijk) is dat als ik die antireset files prog ik altijd een valse verify krijg met mn programmer...dit geld tevens voor de duckfiles...is er nu nergens een plaatsje op het net waarin gewoon nederlands voor doven en slechthorenden voor mij part staat beschreven hoe ik weer alles aan de gang krijg ? ben al 3 dagen bezig ....zielig he ? maar ja ieder zn eigen kennis....hoop op een oplossing...thnx ...
Murdock Geplaatst: 16 april 2001 Geplaatst: 16 april 2001 De MK01 en PPUA worden alleen gebruikt voor Auto-update. Heb je deze niet, geen nood, maar dan zul je de moeite moeten nemen om op het einde van de maand weer nieuwe keys te laden. Met diverse software kan het, eerst de loader voor de pic, daarna eeprom en daarna de pic. En dan kijken maar..... Keys zijn op tientallen plaatsen te vinden! Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Gast Geplaatst: 16 april 2001 Geplaatst: 16 april 2001 He thnx Murdock maar toch vat ik het niet helemaal, ik heb een piccard 1.1 met een 16f84 en 24lc16 in een voetje . wat ik niet begrijp is dat ik ik eerst met mn programmer die een apart voetje voor beide heeft, eerst de pic moet proggen dan de eprom en dan weer de pic, ik haal de ics van het kaartje af en plaats ze daarna op de progger.
Satori Geplaatst: 16 april 2001 Geplaatst: 16 april 2001 Als je een GW compatible kaart hebt, kun je via de standaard smartcard aansluitingen niet rechtstreeks de eeprom benaderen. Alle communicatie verloopt via de pic. Om de eeprom toch te kunnen programmeren wordt de pic met een apart programma'tje geladen, de zgn loader. Je programming software communiceert met de PIC via het loaderprogramma'tje en de PIC zorgt er mbv hetzelfde loader programma'tje voor dat de gegevens in de eeprom terecht komen.<BR>Omdat de oorspronkelijke PIC file overschreven is met het loader programma'tje zul je deze opnieuw moeten programmeren.<P>Als je de chips van je smartcard/piccard haalt en rechtstreeks in je programmer kunt prikken is het loader programma niet nodig en hoef je het PIC programma ook niet steeds opnieuw te herprogrammeren en kun je volstaan met het updaten van de eeprom.<P>Als je verify errors krijgt, wil het nog wel eens helpen om eerst de PIC te erasen.<BR>Stand van de verschillende instellingen:<BR>Ocscillator: XT of RC<BR>PowerUp: Disabled<BR>Watchdog: Disabled<BR>Protection: Disabled<P>Succes
Gast Geplaatst: 17 april 2001 Geplaatst: 17 april 2001 Satori en Murdock.. hartstikke bedankt voor de uitleg, kan eindelijk weer kijken ! en begin het een beetje te begrijpen...thnx guys !<P>MCDiver
Aanbevolen berichten