Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi iedereen,<P>Een tijd geleden werd reeds opgemerkt dat de seca-only kanale in het c+ pakket, regelmatig korte tijd (3tot4seconden) ook door de irdeto CAM gedecodeerd worden. Het lijkt erop alsof nog steeds in irdeto wordt gemulticrypt op deze kanalen, maar de controlwords niet goed worden gedecrypt.<BR>Ik onderzoek dit fenomeen nu al een tijdje, maar kom er niet echt helemaal uit. Wie weet hier wel het fijne van?<P>thanx

Geplaatst:

Ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar confused.gif" border="0 , als ik het weet dan horen jullie het wel) dat je met een AST0N ook lRd&t0 kanalen kan coderen.<P>Ik zou bijna denken, dan moet het ook andersom niet onmogelijk zijn. rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

Gevonden....<P><BR>> ES IST GESCHAFFT !!!!!!!!<P>Dat is Duits smile.gif" border="0<P>><BR>> Endlich ist es nun möglich mit einem normalen Irdeto Modul alle SECA<BR>> Programme zu entschlüsseln. Es geht ganz ohne Umbau. Wie jeder sicherlich<BR>> weiss, wird zum Entschlüsseln eines Programmes ein Controllwort (cw) mit<BR>> einer länge von 8 Byte benötigt. Dieses wird der Karte in form eines ECM's<BR>> übergeben. Dort sind immer 2x8 Byte enthalten. Dies ist bei allen<BR>> verschlüsselungsnormen gleich.<BR>><BR>> Wie aber kann man nun SECA mit einem Irdeto Modul empfangen ???? Ich habe<BR>> hierzu einen Galaxis Reciver IQg Matrix S und ein Irdeto 4.6 SE Modul<BR>> benutzt. Das Modul habe ich auf ECM Auto und EMM Auto eingestellt. Nun<BR>baut<BR>> man sich ein Progie welches am Anfang ganz normal wie eine Irdeto Karte<BR>> arbeitet (class02 Kommandos). Aber als PID stellt man statt 1722 oder 1702<BR>> usw. einfach 01 00 ein. Diese PID wird von SECA genutzt. Dort laufen alle<BR>> EMM und ECM's ab. Das witzige ist nun, das diese daten auch durch das CAM<BR>> wandern und man sie Seriell loggen kann. Für uns ist das CW nötig welches<BR>> hinter dem D1 Nano bei SECA gesendet wird. Nun geht man bei und ersetzt<BR>den<BR>> Irdeto Algo durch einen SECA Algo um die 2x8 Byte zu decrypten. Nun werden<BR>> die beiden 2x8Byte Blöcke wieder mit CAMCRYPT verschlüsselt und zum CI<BR>> gesendet. Und blötzlich sieht man Taquilla X oder XX oder auch X-Zone mit<BR>> einem ganz normalen Irdeto Modul.<P> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Geplaatst:

hoi,<P>Ja klopt, dat heb ik ook gelezen, maar dat is ook alleen maar als het common crypt algoritme waarmee de stream zelf is gecodeerd( welke middels het gedecodeerde CW kan ontsleuteld worden ) hetzelfde is voor irdeto en seca. (terwijl toch veel CI's de videostream doorheen de interface geleiden om het aldaar te decoderen en weer terug aan te voeren aan de ontvanger)<P>Maar om dit allemaal aan een irdeto enbedded CAM uit te leggen lijkt me vergezocht, daar de helft van de decryptie op het mainboard gebeurt. <P>Doch, ik bedoelde eigenlijk het verschijnsel waarbij je op je nokia kan zien dat er nog een IRDETO ca aanwezig is. En het kanaal in kwestie met irdeto even gedecodeerd wordt. ( dus NIET met seca of andere vreemde truukjes, gewoon plean irdeto.) Met een tooltje (ben de benaming kwijt) kan je trouwens ook zien dat het CW (middels irdeto) gedecodeerd wordt, aangevoerd, en zo nu en dan zelfs beeld oplevert. ( geldt voor C+16/9, discovery, cinemania (x-zone niet getest)) De meeste gedecodeerde CW's zijn echter onbruikbaar... <P>stem ('s nachts) maar eens af op één van de bovengenoemde kanalen, en wacht af...(of zie de volgende ochtend het "gefreesed" beeld) <P>rara... <P><BR>PS: op die "magical" seca in irdeto cam GW,<BR>waarover al enkele weken geruchten gaan, is nog niemand ingegaan, behalve op dat ene board... ( zie ook de laaaaange discutie over CI integratie in de nokia 9200/9500 van welleer, hier op SAT4ALL... ook niet echt <BR>sluitend, behalve een vermolesteerde nokia, nog goed voor FTA alleen...tja, opletten met die wel heel aantrekkelijke en verleidelijke beloftes.)<P>groeten

Geplaatst:

Het lijkt erop dat het CW van zowel irdeto als ook seca voor in elk geval de nederlandse pluzzkanalen gelijk is. stel dat de irdeto cam op de vraag van de dvb-decoderchip op een in seca gecodeerd kanaal per ongeluk het CW van het hiervoor geselecteerde irdeto kanaal doorgeeft, en de dvb-decoderchip het beeld voor een aantal seconden decodeert dan zou dit mijn vermoeden bevestigen.<BR>In dat geval zou je alleen het goede CW naar de dvb-decoderchip kunnen sturen, en dan zou je dus beeld moeten hebben.<BR>De laatste ontwikkelingen met het emuleren van seca en irdeto via een 4.6se cam ondersteund deze stelling alleen maar.<BR>Als ik in het verlengde van bovenstaande nog even doorfilosofeer dan ben ik er van overtuigd dat de streamhack mogelijk zou moeten zijn, en dat het waarschijnlijk al een tijdje bestaat, alleen niet public. ik ben hier eigenlijk 99% van overtuigd.<BR>Ho Ho heeren sceptici, voordat jullie me af proberen te branden zal ik proberen eea. te onderbouwen. Ik zal met de zwakste argumenten beginnen. 1/toen de digitv via de dvb norm pas startte zei men dat het niet mogelijk was om de gebruikte smartcards te emuleren, en zeker niet met een picje en eeprommetje. de processor was zeker niet potent genoeg. 2/Toen men de verschillende irdeto en betacrypt kaartjes begon te onderzoeken zei men dat het waarschijnlijk niet mogelijk zou zijn meerdere pakketten op 1 kaartje te krijgen, de kaartjes zouden te veel van elkaar verschillen. 3/toen de eerste pc. gebaseerde emulatoren (voyager..mastercrd) uitkwamen zei men dat het om allerhande redenen absoluut niet mogelijk was een programma voor een pic processor gebaseerd kaartje te maken.<BR>4/last but not least, er zijn eerder geruchten geweest van een streamhack, en er zijn diverse mensen geweest (niet de eerste de besten) die zeggen dit werkend te hebben gezien. deze geruchten werden heeel snel de kop ingedrukt, waarom weet ik niet. het kan zijn dat het toch niet klopte, maar het kan ook zo zijn dat men het niet vrij wilde geven, dit dan onder het mom van "het zou het einde van de dvd norm betekenen". <BR>waar hebben we deze eerder gehoord. om even jullie geheugen op te frissen, bij het bekend worden van het schrijven van plainkey's naar ird. kaartjes, het bekend worden van het extracten van masterkey's, het bekend worden van het reanimeren van genulde kaartjes, het klonen van kaartjes (alles hierboven irdeto). Ik kan zo nog wel even doorgaan.<BR>Conclusie: het zou mij erg verbazen als de streamhack NIET bestaat. als ik een gok mag wagen bestaat de streamhack al een tijdje, en waarschijnlijk in de vorm van of een gemodificeerde ci, of een aangepast besturingssysteem (hardwarematig) in combinatie met gemodificeerde software in een ontvanger. <BR>Al met al is dit natuurlijk speculatie, maar dan minstens enigszins gefundeerde speculatie.<BR>peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Hi again,<P>Je theorie zou wel eens de nagel op de kop kunnen zijn, want het is inderdaad zo dat je eerst even naar een irdeto kanaal moet kijken om het effect te krijgen. Wat me dan ook meteen opvalt is dat dezelfde CW's regelmatig terugkomen. (maar dat terzijde)<P>Ik treed helemaal bij, als het gaat om het introduceren van een "self-made" CI die met behulp van een PC(tje) gewoon de stream decodeert, en de juiste controlwords op gelijk welke andere manier dan een smartcart weet aan te brengen. Tenslotte worden de CW's ( gecodeerd ) uitgezonden en kunnen dus eenvoudig ge-grabbed worden. Ik denk dat er voldoende informatie op het net te vinden is dat, indien goed gecombineerd, het mogelijk moet maken om de stream te ontrafelen. Maar dan heb je nog steeds het algo en de keys nodig... <P>Dan nog de vraag of dat "common crypt algo" wel echt zo common is. Waarom hebben de meeste CI immers een eigen chipset om ook de stream zelf (ipv enkel het CW) de decoderen?? En is men wel verplicht om op een DVB-gebaseerde norm de encrypten, als men toch eigen decrypt-hardware kan maken?

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.