PauK Geplaatst: 9 september 2003 Geplaatst: 9 september 2003 Is er iemand die dit via de Dream al aan het werk heeft? Mijn receiver kan DTS 96/24 aan maar kan er niets van bakken. Het lijkt er op dat de bitstream onregelmatig aan/uit switcht. Ontvangststerkte lijkt toch voldoende, hoewel de box duidelijk moeite heeft om het beeld op te bouwen - pas na enkele seconden staat het testbeeld 'vast'. Het kan hem natuurlijk in de uitzending zitten, maar ook de Dreambox zelf is een mogelijke kandidaat. Heb het ook al met een Humax geprobeerd maar die kan helemaal niets bakken van dit formaat en stuurt het niet eens door.
delto95 Geplaatst: 10 september 2003 Geplaatst: 10 september 2003 Kun je misschien eens de frequentie van dit kanaal vermelden? Dan ga ik effe proberen... M'n receiver moet ook 96/24 aankunnen
adam76 Geplaatst: 10 september 2003 Geplaatst: 10 september 2003 Als ik overschakel naar 24/96 dan gebeurd er niks op mijn reciever. Terwijl 24/96 dts cd's wel werken via mijn dvd speler. vreemdgeval Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c
Gast Geplaatst: 10 september 2003 Geplaatst: 10 september 2003 Ik heb een versterker die niet specifiek voor DTS 96/24 geschikt is (maar wel gewoon DTS). DVD's met DTS 96/24 sound spelen hier wel goed op. En dat klopt ook met de specificaties, vermits DTS96/24 "backward compatible" is. Maar op dit testkanaal krijg ik gewoon geen geluid wanneer ik naar de DTS audio switch. Of het nu aan de uitzending of aan de dreambox ligt blijft nog maar de vraag...
PauK Geplaatst: 10 september 2003 Auteur Geplaatst: 10 september 2003 Ik probeer er ook achter te komen waar dit aan ligt; weet ook niet of het de box of de uitzending is. Eigenlijk wil ik met name DTS 96/24 op mijn versterker testen, maar ik kan nergens een bron vinden. Volgens DTS zelf zijn er 3 DVD's op de markt die in DTS 96/24 staan, maar die kan ik nergens vinden. En CD's met dit formaat dus al helemaal niet .... Off Topic: Heeft een van jullie een titel voor mij? Het bevreemd mij wel dat 96/24 backwards compatible zou zijn, dat heb ik nog nooit gehoord. Sterker nog, met een hogere bitrate en een hogere nauwkeurigheid zou het me zelfs verbazen als dat zo is. DTS EX, dat is wel backwards compatible, maar daar heb ik het dus niet over.
Gast Geplaatst: 10 september 2003 Geplaatst: 10 september 2003 Citaat: Het bevreemd mij wel dat 96/24 backwards compatible zou zijn, dat heb ik nog nooit gehoord. Sterker nog, met een hogere bitrate en een hogere nauwkeurigheid zou het me zelfs verbazen als dat zo is. Deze info komt van de officiele DTS Online website: [color:"red"] "Fully compatible with DTS-capable 5.1 hardware, and backward-compatible (at 48/24) to all DTS-equipped hardware." [/color] Je geniet dus uiteraard niet van de hogere resolutie, maar je hebt dan tenminste de "normale" DTS kwaliteit die toch ook al heel goed is... Zover ik begrepen heb gaat het hier over RADIO uitzendingen. Op films met DTS audio zullen we nog wel even moeten wachten dus... Ik heb het zelf getest met 1 vd DTS Demo DVD's waar bepaalde tracks in DTS 96/24 gecodeerd zijn. Maar deze DVD's kan je jammer genoeg niet zo makkelijk op de kop tikken...
adam76 Geplaatst: 10 september 2003 Geplaatst: 10 september 2003 Hierzo kan je wat demo tracks downloaden voor 24/96 Het leuke is dat dit van het zelfde bedrijf is als die de test uitzending verzorgt. Een dvd van queen ( ik weet niet meer exact ) is ook uitgebracht op 24/96, Veel plezier.. Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c
PauK Geplaatst: 12 september 2003 Auteur Geplaatst: 12 september 2003 Leuke links, ga ik mee spelen. Vraag me wel af hoe die downsampling dan werkt. Maar ... we weten nu nog steeds niet waarom de Dreambox dit signaal niet verwerkt, dan wel of de uitzending gammel is. Ik blijf het in ieder geval proberen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen