Ga naar inhoud


geen hotbird via settinglijst wel na autom. search


Gast

Aanbevolen berichten

Vorige week heb ik een vraag gesteld over de ontvangst van astra en hotbird met een ´universal monoblock DiSEqC LNB´. Mijn dank aan iedereen die daar over nagedacht heeft of heeft gereageerd.

 

Inmiddels heb ik een prima ´astrabeeld´ (maar dat had ik al). Tijdens het afstellen van hotbird kreeg ik steeds wel een signaal van 74% maar geen kwaliteit (en dus geen beeld). Uiteindelijk heb ik (daartoe aangezet door het krachtige signaal) de automatische zoekfunktie aangezet (quicksearch). Dat leverde direct resultaat op. Binnen 10 minuten had ik ongeveer 50 TV zenders en deze waren nog in beeld te krijgen ook. Mag ik hieruit concluderen dat de afstelling in ieder geval niet slecht is?

 

Uiteraard ben ik daarna in de settinglijst (ik had de ´Joske-lijst´ er in staan) gaan zoeken of dit ook iets te zien gaf. Zonder resultaat.

 

Daarna heb ik hetzelfde met de Pet 123 lijst en de lijst van Robke geprobeerd. Zonder resultaat. Sterker nog deze lijsten maken een ´quicksearch´ onmogelijk.

 

Op de een of andere manier doe ik nog steeds iets niet goed.

 

Mijn vraag is de volgende: kan het zijn dat ik in de setting van de settinglijst iets moet aanpassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


misschien heb je de verkeerde DiSEqc gekozen voor de hotbird. Dan krijg je ook een sterk signaal maar geen kwaliteit. je moet dan als je voor de Astra A hebt voor de Hotbird voor de verandering B kiezen en omgekeerd..

 

dat probleem heb ik ook met de hot-astra settings gehad die ik had geownload.

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...