Ga naar inhoud


voeding dvd speler


Gast

Aanbevolen berichten

ik kreeg van iemand een dvd speler waar de voeding van kapot is nu ik wat aant meten geweest en vermoed ik dat er een vasistor kapot is hoe kan ik dit controleren als ik deze doormeet geeft hij aan dat deze niet doorgeeft ik zal nog proberen een foto te plaatsen want zo veel verstand heb ik er ook niet van maar met de ***geen-reclame*** katologus er naast ben ik er achter gekomen dat het waarschijnlijk een vasistor is wie han me helpen

 

 

alvast bedankt groeten motje

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even uit nieuwsgierigheid; Wat is een vasistor??

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit een varistor is die in de phaselijn zit (dus NIET tussen phase en nul !!!) dan kan je deze om te testen gewoon even kortsluiten. De varistor wordt in dit geval namelijk alleen gebruikt om de aanloopstroom te beperken.

 

In 99% van de gevallen zit er echter een varistor in om eventuele pieken op het lichtnet weg te filteren. Als deze kapot is kan je hem min of meer straffeloos verwijderen.

 

Zit er een schakelende voeding (is bijna in alle huidige apparaten zo) in de speler controleer dan eerst de elco's want die drogen regelmatig uit. Ik bedoel de elco's die direct na de gelijkricher zitten, de 400volt (of iets in die grootte) types. Ook de startweerstanden van de voeding mits schakelend willen nogal eens de spelbrekers zijn. Doormeten en waarde controleren. Bij twijfel vervangen.

 

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...