Visser1000 Geplaatst: 15 mei 2001 Geplaatst: 15 mei 2001 Geachte sat vrienden,<P>Ik wil wat gaan experimenteren met de firmware van de receiver en heb daar al diverse versies van de benodigde files voor gevonden. Los van de vraag of het verstandig is te experimenteren (mogelijkheid dat de setupbox helemaal niet meer werkt etc.) ben ik op zoek naar een omschrijving van de wijze waarop ik de firmware van een Ph 5816 (versie 19; type 0) eventueel kan vervangen. Ik heb uit eerder berichten begrepen dat onbekend is waarvoor de seriële en parallelle poort uiteindelijk voor bedoelt zijn en ik neem dus aan dat het niet mogelijk is via 1 van die poorten te upgraden (???). Ik heb een progje (bonnysecaboxer) op de seriële aansluiting losgelaten zonder resultaat (uitlezen eprom). Moet de kast open? Is het mogelijk om een back-up van de oorspronkelijke eprom te maken? Ik heb in de diverse nieuwsgroepen/ sites gezocht en helaas nog geen antwoorden kunnen vinden. <P>Alvast bedankt,<BR>Jan<BR>jgv@zap.a2000.nl<BR>
Gast Geplaatst: 15 mei 2001 Geplaatst: 15 mei 2001 hoi,<P>Niet dat ik de expert ben, maar weet er wel iets van. <P>De firmware is te programmeren via de 9-polige RS232, alleen zijn de instellingen anders dan gewoonlijk. Zet een nullmodem kabel tussen de ontvanger en de computer en stel je compoort in op 9600,E,7,1 (uit mijn hoofd). Zet de ontvanger niet aan, maar in de standbye-mode (tijd op display). Stuur nu het commmando 'ECIVRES' naar de box en kijk of het display veranderd in '-SE-'. Als dat zo is, ben je klaar om de firmware te proggen. Let wel, commando's zijn nummeriek; dus cijfers geven aan wat je wilt doen.<P>Stel dat het commando 'lees adressen uit' als numerieke waarde '06' heeft, zou je om de adressen tussen 0x3000 - 0x3FFF' uit te lezen het commando '0630003FFF' moeten sturen. <P>Dit voorbeeld klopt niet, kijk bij de site van duck voor meer info en de commando's.<P>Dat de compoort en de printerpoort niet zouden werken op de box is dus niet helemaal waar, net zoals dat de 2de smartcard reader niet werkt. Ze doen het wel, maar de firmware die er nu in zit doet er niks mee. Een upgrade van firmware van canal+ of een derde partij kan deze dus functioneel maken.<P>Tegen de tijd dat de firmware 'ontleed' is, ga ik er me wat meer mee bezig houden. Laten we hopen dat dat binnenkort gebeurdt.<P>gr,<BR> ronnie
Gast Geplaatst: 16 mei 2001 Geplaatst: 16 mei 2001 Let wel goed op! Er zijn al een paar receivers die het niet meer doen na programmering! <P>Dreeke
Aanbevolen berichten