Ga naar inhoud

Invacom SNF-031 aan Echostar met Rotor en mag. Pol

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als jij de beide uiteinden van de boog niet goed kunt krijgen ligt dat aan de schotel afstelling en niet aan de lnb.

Een gregorian schotel goed afstellen is vrij moeilijk.

In ieder geval een stuk lastiger dan een gewone schotel.

Geplaatst:

California Amplifier is een echt kwaliteitsmerk. Ik ken het type niet, maar het zal moeilijk zijn de prestaties te verbeteren. De invacom is natuurlijk ook goed, maar de verschillen zullen minimaal zijn, en wellicht onder verschillende omstandigheden (regen, kou, hitte, signaalsterkte, sterke zenders met andere polarisatie) zullen ze hun sterke punten hebben.

Het lijkt er dus op dat beide LNB's gewoon goed zijn.

Als je PAS3R niet goed ontvangt moet het een uitrichtprobleem zijn.

Geplaatst:

Hallo Stardust,

Heb je misschien een beschrijving voor het installeren van een Gregorian.

Ich dacht het eenvoudig was. Mast loodrecht monteren. Breedtegraard instellen op de schaalverdeling van de schotel. dann Motor op 0 graad stellen en het echte zuiden aanpijlen. Misschien heb ich het echte zuiden niet gevonden.

Ik zal morgen om 13.15uur (N47.23 E8.22) de schotel in lijn brengen met de zon en dan zou het moeten werken! Of moet ik nog iets anders instellen? heb je een insteladvies!

mvg

Geplaatst:

Ik denk dat de elevatie en declinatie niet goed staat.

Kijk hier eens voor enkele voorbeelden.

Een gregorian bundelt de signalen meer dan een gewone schotel.

Dat is natuurlijk mooi voor de versterking, maar hij wordt ook een stuk richtingsgevoeliger.

Dat beteken dat je veel nauwkeuriger moet werken/afstellen.

Als ik jou goed begrijp gebruik je een stab motor oid.

Volgens mij kun je beter een polarmount gebruiken.

Er kan teveel speling op zitten, vooral bij het vastdraaien van de bouten kan jou ideale uitrichting weer in disharmonie raken.

Geplaatst:

Het afstellen doe je goed alleen voor de fijnafstelling zul je allen instelpunten even moeten merken en dan een instelling ietsjes aanpassen en kijken of er verbetering optreed.

Ikzelf heb me het iets makkelijker gemaakt door allen draaipunten spelingsvrij te makken en er fijnafstellingen op te monteren.

Zie foto:

post-2744-1318257820,8318_thumb.jpg

DB 7000 met Moteck SG 2100 / gregorian schotel 90 cm draaibaar.

Geplaatst:

Bedankt,

nu weet ik dat ik in de goed richting bezig ben. (Hallo Stardust ik heb een originele Polarmaount)

Helaas zal het de komende dagen weinig zon geven zo ik moet wachten tot maandag voordat ik alles uitricht.

Met een kompas is mij te moeizaam want dan moet ik weer de correctie uitvoeren voor het magnetische en het echte noordern en dit geeft mij te veel kans op fouten.

mvg

Gérard

Geplaatst:

Citaat:
ik heb een originele Polarmaount

Dat was eerst uit jou verhaal niet duidelijk.

Dat betekend dat je vooral met de elevatie/declitatie moet gaan spelen.

Geplaatst:

Ik heb vanmiddag het zuiden opnieuw uitgericht en het werkt bestens. met de zon in het zuiden om 13.16 heb ik een kleine correctie uitgevoerd en alles opnieuw ingesteld.

Na de Auutsat had ik Pas3 en Turksat1C peferct

besten dank.

mvg

Geplaatst:

Na enige dagen testen wil ik toch een opmerking plaatsen.

De Clark-Belt is nu perfect echter de 0.3 Invacom LNB is toch lang niet zo gevoelig dan de Cal. Amp 0.7 LBN met Mag. Polarizer.

De Invacom brengt niet meer dan 38% binnen terwijl de bejaarde Cal. Amp toch bijna 80% haalt. Ik heb de Invacom met een Satfinder optimaal gedraait zodat ik het sterkste Signal kreeg.

Wie kan mij dit opmerkelijk verschil tussen 0.3 en 0.7& Polarizer verklaren!

Ik denk dat ik mijn Invacom weer weg neem en de bejaarde Cal. Amp zijn werk laat doen.

Heeft iemand nog suggesties! Hoe ik de Invacom ontvangst kan verbeteren. (het regent nu licht en ik heb alleen maar blokken op mijn beeld!!!)

mfg

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb vandaag weer mijn oude Cal. Amp. 0.7dB LNB met Pol. monteerd en ben verbluft van het resultaat. Ik ontvang de zenders op b.v. Astra weer met meer dan 80%. Met die Invacom 0.3dB kwam ik slechts op 51%.

Mijn conclusie is dat die Invacom 0.3dB LNB toch niet het ei van Columbus is.

Door de bevindingen in dit forum heb ik toch een verbetering. Het zuiden is nu perfect uitgericht en de ontvangst van alle satellieten is nu beter. Die Invacom gaat in de kelder )niet bruikbaar)

mvg

Gerard

Geplaatst:

Geen Idee, de onderste balk van mijn Echostar (in het Setup-Menu) de bovenste Balk is iets minder, tussen 60 en 70%

mvg

Geplaatst:

Mijn echostar hier heeft geen balken maar dat zal er wel aan liggen dat ie 10 jaar oud is:-))

Zonder gekheid: je moet niet op signaalsterkte letten als je LNB's met elkaar vergelijkt, dat zegt niets. Het gaat om de signaalkwaliteit. En dan ook nog op de zwakste zenders want wat maakt het uit of je een zender heel goed ontvangt of verschrikkelijk goed. Het gaat er dus om of je een zwakke zender net niet of juist wel goed ontvangt met de ene of de ander LNB.

Toch?

Dus laat het ons nog eens weten. En als je je flens-invacom toch niet meer wil: plak er dan een postzegel op en zend 'm naar mij. :-))

Succes met de metingen en ik ben benieuwd!

Harry37

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen