CB1 Geplaatst: 13 september 2003 Geplaatst: 13 september 2003 Ik heb mijn dreambox via virtual server geshared door internet. Nu is het zo als ik bij mijn kameraad via de webbrouwser mijn dreambox benader dan hoef ik geen paswoord in te vullen. Dus geen root en dreambox. Hoe kan dit en hoe kan ik dit veranderen? Want hier ben ik niet blij mee. Hij zapt bij mij mijn dreambox op een andere zender nu en dat mag niet kunnen. gr cb1
Romeo_ Geplaatst: 14 september 2003 Geplaatst: 14 september 2003 Enigma heeft een ingebouwde webserver op poort 80. Die wordt dus automatisch gestart zodra jij je dreambox opstart. Wil je dit niet dan moet je voordat je Enigma (automatisch laat) opstarten een ander browser opstarten. Voordeel : je buurman kan niks meer met je dreambox Nadeel : jij ook niet meer. Randvoorwaarden hiervoor : - harddisk of memstick benodigd - waarop je apache van Ronaldd installeert - en deze opstart voor het commando enigma (in je start_enigma) - in httpd.conf de volgende 2 regels zet (als voorbeeld : ip address van dreambox = 10.0.0.100) ---- Listen 10.0.0.100:80 ---- ServerName 10.0.0.100:80 Wat heb je gedaan : poort 80 (die enigma wilt gebruiken) geblokkeerd door een (ander..leeg) webserver neer te zetten. The Source is Out There....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen