Ga naar inhoud


[Pioneer] Gelukt: 1530 DRAAIBAAR GEMAAKT!!!!!!!!!


spirit_rules

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Ik heb een Pioneer 110 type 1530.

Deze is gepatcht met zibi-fx 8.10 van Bolli.

 

Ik heb gisteravond een ANTROTER geplaatst. En heb nu al 3 Sats met al 1999 kanalen. Moet een paar wissen, omdat Hotbird niet alle kanalen in lijst heb staan.

 

De sats die ik nu heb zijn:

 

Astra 19.2 C+ nl enz.

Hotbird

en de sat met TV 1000 (weet ni hoe deze sat heet)

Deze hebben we vanacht gevonden.

Morgen ga ik verder zoeken naar meer Sats.

Het werkt uitstekend moet ik zeggen........

 

Dus die meer info willen.

Geef maar een reply.

 

Spirit_rules

 

[color:"blue"] Spirit_rules [/color]

-------------------------------------------------

 

Open Firmwarmware Multi taal_171005_0430

 

Member van het Openfirmware Team

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou wel graag willen weten hoe je dat heb gedaan dan.

En ook willen weten of "ANTROTOR" nu een merk is of

bedoel je gewoon een "antennerotor" in het laatste geval

werkt het hier ook op die manier.

 

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ANTROTER is het merk maar is een antenne rotor

 

ik heb het als volg gedaan:

 

beugels aan de muur daartussen een pijp van ong 40 cm

bovenop de pijp de antroter en daar de schotel weer aan bevestigt en vervolgens uitrichten op de sat sirius. die als 0 punt en dan zoeken naar de andere sats.

.

als je nog meer wilt wten roept u maar

 

spirit_rules

 

 

[color:"blue"] Spirit_rules [/color]

-------------------------------------------------

 

Open Firmwarmware Multi taal_171005_0430

 

Member van het Openfirmware Team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige (grote) minpunt van een normale antennerotor is dat die niet de juiste hoek heeft, dus waneer je hem uitricht op de Sirius zul je de volgende satelliet, waarschijnlijk hebben van oost naar west:

Astra 3 - Astra 1 - Eutelsat W2 - Hotbird - Eutelsat W1 - Eutelsat W3 - Sirius - Thor - Atlantic Bird 3

Verder gaat het niet, omdat de satellieten dan 'te laag' zitten voor je rotor, zo kun je bijv. niet de BBC ontvangen op Astra 2D.. Ik raad dan ook iedereen die zijn schotel draaibaar wil maken een fatsoenlijke H2H motor (al dan niet DiSEcQ) aan, want op een gegeven moment wil je vaak toch weer meer ontvangen, en een ander punt, bijv. de Hispasat is erg aantrekkelijk maar voor jou onmogelijk evenals andere satellieten die buiten het bereik van jouw schotel vallen (zoals dus de Astra 2), daarnaast zijn de buitenste satellieten vaak voorzien van een stuk minder signaal dan die in het midden.

 

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je veel meer sattelieten ontvangen met een ANTENNEROTOR. Vroeger zag ik bij veel turkse mensen met een antenne rotor vastgezet op een buis met een bepaalde (knik) hoek o.a. de volgende sat. ontvangen turksat42e, astra 19.2e , hotbird.

 

Mij conclusie hieruit is dat het op zijn minst mogelijk moet zijn om een onvangst te hebben op 42E-30W.

 

Binnekort ga ik hierzelf mee experimenteren. Als iemand de hoek weet waaronder de buis moet worden gedraaid graag. Ik had zo'n buis liggen maar is per ongeluk bij het oudvuil beland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je veel meer sattelieten ontvangen met een ANTENNEROTOR. Vroeger zag ik bij veel turkse mensen met een antenne rotor vastgezet op een buis met een bepaalde (knik) hoek o.a. de volgende sat. ontvangen turksat42e, astra 19.2e , hotbird.

 

Je geeft het zelf al aan, je buis moet een bepaalde knik hebben, waardoor je het effect krijgt van een normale H2H motor. Dit zijn vaak niet de meest solide opstelligen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...