Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

PS, vergat ik nog even te vertellen.<P>Je kunt de eeprom zowel met bin-files als met hex-files programmeren. Dus als jij je eeprom file (vanwege secanix) in hex-formaat hebt, gewoon naar die eeprom schrijven, werkt probleemloos.<P>Wat je wel kan overkomen is dat de software die je gebruikt om je eeprom te programmeren het gebruik van een hex-file niet toestaat, dan converteer je 'm gewoon met icprog naar bin-formaat.<P>Nogmaals<BR>Succes<BR>Duwagati

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Hallo Duwgati,<P>Ik gebruik een Echostar DSB 2000 omtvanger.<BR>Het programmeren van de 24C16 doe ik met WinPhoenix en die leest normaal 2047 bytes als ik de binfile lees. Bij het lezen van de hexfile lees ik enkel 1600 bytes in. Daarna krijg ik een foutmelding bij het proggen. Vandaar dat ik altijd van de binfile uit ga.<BR>Weet jij iets van het programma picbined ? Ik las dat hiermee de data aan te passen zijn. Graag een reaktie hierop.<P>Groeten,<P>Boobytrap smile.gif" border="0

Geplaatst:

Hallo Boobytrap,<P>Klopt helemaal. Picbinedit kan .bin, .hex en .crd files aan.<BR>Ik ben zelf erg enthousiast over picbinedit omdat het zoveel mogelijkheden biedt. Als je er eenmaal aan gewend bent wil je geen andere key-editor meer.<BR>De laatste versie is volgens mij 1.23 maar ik gebruik zelf 1.21.<BR>Succes<BR>Duwgati

Geplaatst:

Hi Duwgati,<P>Mischien een hele domme vraag maar omdat ik nieuw op dit vlak ben stel ik hem toch maar.Is er misschien een gebruiksaanwijzing te vinden op het web voor picbineditor 1.20/1.21<P>met vriendelijke groet,

Geplaatst:

Ik ben ze nog nooit tegengekomen, daarom heb ik in het Software-forum een beknopte uitleg geplaatst. <BR>Topic "Installeren picbined".<BR>Succes<BR>Duwgati

Geplaatst:

Hallo, een stukje hierboven werd gesproken over werkende sets. Ikzelf heb een humax 5400 met een aston 1.04. Toen ik bij een vriend van mij even wat wou laten zien wat ik wel niet kon met een gw-kaartje, stond ik dus mooi voor aap!! Er gebeurde helemaal niks. Sterker nog, de nokia 9302S bleef gewoon om een kaart vragen. Begrijp ik het nou goed dat men dus voor iedere merk ontvanger een juiste combinatie moet hebben van een eeprom.bin en pic.hex?? Dan ben ik zeer geintresseerd in de combinatie's voor de nokia 9302S en Galaxis!! Wie help me uit de brand.... De key's hoeven niet te kloppen, die kan ik zelf ook invullen!!<BR> adriaan_@gmx.de

Geplaatst:

Wie kan me verder helpen? Het wil me niet lukken om de tequila kanalen en de K-kanalen te ontvangen op mijn strong str8000..... smile.gif" border="0Opvragen@hetnet.nl

Geplaatst:

Hi Adriaan,<BR>Waar ik hierboven over sets schreef, zijn echt file-sets bedoeld. M.a.w. de pic-file (16f84) en de eeprom-file (24c16) vormen een set.<P>Wat het probleem betreft waar jij tegenaan gelopen bent, er zijn vele mogelijke oorzaken. Ik ken de 9302S niet, maar in zijn algemeenheid kunnen de volgende problemen zich voordoen:<P>1. er zijn nogal wat receivers met internal slots die momenteel niet in staat zijn Taq. en Kio. te ontvangen. (met dank mad.gif" border="0 aan deze providers).<BR>Werkte jouw kaart met geen enkele provider in die nokia?<P>2. er zijn cams in vele generaties. Een file met support voor 15 providers werkt wel op de laatste generatie cams, maar niet op de oudere versies. Je zult dan files moeten zoeken met slecht 9 of zelfs nog minder providers.<P>3. Van een aantal receivers met internal slots is bekend dat de kontaktpunten te diep liggen voor sommige kaarten met "mounted" chips. De gesoldeerde chips verhinderen dat je de kaart voldoende diep in de slot kunt steken en maken dus domweg geen contact.<P>En zo zijn er nog vele (minder algemene) oorzaken voor ontvangstproblemen. Veel lezen in dit soort forums is dan ook belangrijk om uiteindelijk grotendeels self-supporting te worden.<P>Succes<BR>Duwgati

Geplaatst:

nokia 9302 heeft dezelfde software als strong 8000 met v15 zou je dus de taq* en K* moeten kunnen kijken met af en toe +\- 6sec zwart beeld

Geplaatst:

kan iemand mij vertellen welk programma je nodig hebt om zelf de codes te veranderen heb een gold programmer bvd. Roel

Geplaatst:
mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0 Microsoft WORD mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0 <P> mad.gif" border="0 Neem eens effe de tijd om enkele andere topics door te nemen mad.gif" border="0 <P>IQ
Geplaatst:

Op de duck site staat een manual voor de picbinedit echter kon ik hem daar niet downloaden omdat er een paswoord op zit <BR>1) weet iemand waar ik die picbinedit wel kan halen <BR>ik wil wel es kijken hoe deze werkt.<P>gr<BR>freggie

Geplaatst:

Ik heb een vraag!<BR>Ik ben pas bezig met programmen.<BR>Ik ben in bezit van een goldcardprogrammer<BR>en heb alle keys (juli)geprogrameerd,maar ik heb geen beeld bij de taq zenders en k zenders.kan iemand me vertellen hoe ik dit probleem kan op lossen.oh ja ik heb een phillips receiver.

Geplaatst:

enfin, even over de hierbovenstaande posting:<BR>LEES EERST EENS EEN PAAR ANDERE TOPICS , OF GEBRUIK DE ZOEKMACHINE! mad.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.