Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb van het week-end een Piramid zender en ontvanger gekocht voor mijn Sat receiver, ontvanger staat bij mijn Sat-receiver en zender boven in de slaapkamer, werk perfect voor mijn Humax. Heb alleen een probleem mijn TVT bove en beneden zijn beide van Phillips en je raad het al, als ik boven mijn TV uit doe gaat ie beneden ook op standby of als ik boven zap dan reageert ie ook op de TV beneden, iemand een oplossing?

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

Geplaatst:
Citaat:
Hoi,

Ik heb van het week-end een Piramid zender en ontvanger gekocht voor mijn Sat receiver, ontvanger staat bij mijn Sat-receiver en zender boven in de slaapkamer, werk perfect voor mijn Humax. Heb alleen een probleem mijn TVT bove en beneden zijn beide van Phillips en je raad het al, als ik boven mijn TV uit doe gaat ie beneden ook op standby of als ik boven zap dan reageert ie ook op de TV beneden, iemand een oplossing?

Ik heb ze ook gehad, nu verkocht. Ik had zelfde verhaal met 2 samsung identieke tvs, heb daar nooit oplossing voor kunnen vinden dan enkel een ander merk tv te plaatsen, het signaaltje zet hoe dan ook de ene aan de andere uit of beide tegelijk aan/uit of zapt kanaal. Ben bang dat je ander merk tv moet plaatsen om van probleem af te zijn.
Geplaatst:

De énige oplossing zou volgende kunnen zijn:

De piramide beneden moet dus vóór de ontvanger staan; deze boven mag op de Tv staan.

Indien de piramide beneden te ver van de ontvanger staat, staat hij eveneens "in het zicht" van de IR sensor van de TV. Oplossing zou kunnen zijn om die piramide beneden juist vóór de display (en IR sensor) van de ontvanger te plaatsen zodat hij geen invloed kan hebben op de sensor van de TV (en deze dus onmogelijk "kan zien"...

Eventjes proberen dus!

Gerdy

Geplaatst:

Hoi Gerdy,

Dat dacht ik ook heb hem Pal voor mijn Hummie gezet, maar dat hielp niet waarschijnlijk staan de hummie en mijn TV te dicht opelkaar.

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

• Moderator
Geplaatst:

probeer eens een stukje karton tussen de tv en hummie te zetten zodat de IR alleen de hummie ziet.lukt dat dan zou je,als je het aandurft,de IR diode van de piramid eruit solderen en met een draadje verlengen en die tegen de IR van de hummie kunnen plakken.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

als de piramide vlak VOOR de hummie staat, kan je dan eigenlijk de hummie beneden dan nog wel bedienen als je in je zetel zit?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen