Ga naar inhoud

moter werkt niet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi wie weet er een goede site waar opstaat hoe ik mijn hh 100 moter aan de gang krijg met de dreambox? of wil en kan dat uitlegen ps mijn moter staat goet op de astra heb ik nu gewoon beeld maar de rest krijg ik er niet bij gepakt

Geplaatst:

ja daar ben ik geweest daar zie ik dit staan

Ga naar het Instellingen menu van je Dreambox

*Kies voor Zenders en dan voor Rotor Instellingen

*Vink "gebruik rotor input power" aan en vul daarachter het getal 70 in (staat nu op 40)

*Vink daarna "gebruik gotoXX functie" aan

*Vul je lengtegraad en breedtegraad in, die vind je hier en druk op de groene knop

*Hierna herstart je de Dreambox en dan kan je gaan scannen op satellieten

*Of je kan er een voorgeprogrammeerde programmalijst in zetten, bijvoorbeeld die van Joske @ Hackweb met HappyLLama's DreamboxEditor.

maar als ik dat doe en ik zet hem bev op nl 1 dan staat ineens mijn schotel ongeveer op 45 grade west dus dat stuk snap ik niet met mijn humax kan ik gewoon op bev de astra gaan staan en een fijn afstelling doen dat ik meteen zie of er beeld is en of ik op de goede sateliet sta kan dat hierbij ook wand dat heb ik dus nog niet kunnen vinden

Geplaatst:

hoi,

heb je,je lengtegraad en breedtegraad niet omgekeerd (had ik ook een keer voor, met het zelfde resultaat).

Je moet wel een satelliet zoeken, normaal is dat sirius , maar als je zeker weet dat alles goed staat, kan dat ook astra zijn.

Dus zeg tegen je dreambox goto nul, zorg dat dit Sirius is, leg dit vast, en alles moet gaan.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen