Ga naar inhoud

monoblock ziet Hotbird maar geen Astra

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben voor familie een schotel met monoblock aan het uitrichten.Omdat de schotel niet echt vrij zicht heeft heb ik een langere l-beugel laten maken(1,20cm).Ik kan wel Hotbird ontvangen(90%) maar Astra geeft te weinig signaal(55%) op de meter(Digisat Pro)dus geen beeld op een Nextwave.De schotel kijkt tegen een schuin dak aan en aan de andere kant van het dak staat een boom.Zou het helpen als ik de schotel boven het dak plaats met zicht op weliswaar op de boom maar wel ,vrij, heb zelf het vermoeden dat het niet werkt maar misschien weet iemand wat.

Heb vaker zoiets uitgericht ook met belemmeringen(bomen,muren)met hogere beugel wel beeld,maar hier kom ik niet uit.

Geplaatst:

Hallo Misschien raar??

Maar probeer door je Monoblock eens op de kop te draaien of je dan de Astra even tijdelijk maximaal kunt uitrichten zodat je beeld hebt!Als dat lukt plaats je Monoblock dan even met de andere hals in de houder van je schotel ,dan heb je kans dat de Hotbird wat zwakker word en je Astra sterk genoeg!!!

Het is maar een idee!!!

Geplaatst:

Staat alles wel goed ingesteld in de ontvanger, qua astra en hotbird (links of rechts)?

Greetz, Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Forum wil de foto niet laten zien, waarschijnlijk omdat de extensie niet goed is.

Klik dan maar hier

Geplaatst:

Het voordeel van een monoblok is dat je er maar een uit hoeft te richten en dat de ander (normaal gesproken) dan gelijk goed hangt. Verder hoef je geen aparte houdertjes te kopen/maken en zit de diseqc er al in.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Geplaatst:
Citaat:
wat ik nog steeds niet begrijp is dat gedoe met een monoblock lnb, altijd problemen met richten, en settings voor diseqc die niet kloppen, en de lnb op z'n kop hangen zodat er water inkomt, en meer van die ellende

Het is allemaal zó eenvoudig als je gewoon maar "de regels van het spel" respecteerd!
Of je nu een monobloc met ingebouwde diseqc switch of afzonderlijke lnb's met afzonderlijke diseqc switch gebruikt: de instellingen in de ontvanger (en settings) moeten ALTIJD kloppen met de wijze waarop de gebruikte switch de lnb's schakelt.
Zoals reeds in een sticky aangegeven (in schotelpark) bestaan er monoblocks waarbij Astra A en Hotbird B is en andere waar het net andersom is. Het vervelende is dat juist dàt niet op de monobloc vermeld staat en je het zelf moet uitzoeken tenware de verkoper zijn product goed kent en hij jou vertelde HOE hij switcht! Belangrijk is ook de positie van de monobloc of de afzonderlijke lnb's in de houder van de schotel (= tekening).

Gebruik je daarentegen afzonderlijke lnb's en een afzonderlijke diseqc switch is het duidelijker omdat je ZELF beslist welke lnb je aan welke poort hangt...

Gerdy

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen