Ga naar inhoud


verminkt beeld MM9200


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een problem met mijn Nokia Mediamaster.

 

Het beeld dat ik via de SCART ontvang is verminkt, spreek de synchronisatie klopt niet meer. Ik zie dat er iets op het beeld verschijnt het is echter 85 grad gedraaid en platgedrukt. het geluid werkt normal.

 

Een vreemd verschijnsel wat ik sindsdien merkt is dat bij het starten hij een aantal keren de bootloader start voordat hij daadwerkelijk werk. Normal kwam 3 maal een Init en dan reeds het beeld met de doodskop. Nu duurt het geheel minstens 1 minuut, voordat ik in de Display erken dat hij doorgestart is een geluid brengt!

 

Origineel is Bootloader BN2.10 geladen met DVB2000ß8. Om alles te testen heb ik een Nokia Bootloader geladen en FTA 2.4 software. Ik zie dat het beeld grijs is echter ik kann niet lezen omdat de synchro niet klopt.

 

Alles terug naar DVB2000ß8, het geluid werkt, echter het beeld is weer niet synchroniseert.

 

Wie kent dit problem? Is het de Firmware die defekt is of eerder een stukje hardware bij de SCART uitgang. Wie kan mij verder helpen mijn Mediamaster weer aan de praat te krijgen.

 

Bij voorbaat dank.

 

mvg

Gérard

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

mischien lijkt het of de tijd langer duurt.

ik heb dit soort verschijnslen wel eens met een defecte scart-kabel gehad.

zit de kabel nog wel goed in de tv/decoder?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat zou heel goed kunnen.als het beeld nog te herkennen is zou je op de vcr uitgang eens een video kunnen aansluiten.mischien krijg je dan via die video-antenne uitgang wel fatsoenlijk beeld(als test).anders even een stukje opnemen en dan de film op de scart aansluiten en kijken of het probleem ook nog daar is.deze nokia's zijn erg oud en de scartstekkers zijn niet de beste.de mijne is bijv. gebroken.maar de vcr scart van de nokia wordt bijna nooit gebruikt dus die zal wel beter moeten zijn.weet je iig meer...

 

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...