Gast Geplaatst: 17 september 2003 Geplaatst: 17 september 2003 kan iemand mij helpen hoe ik een router aan moet sluiten, op mijn mxstream modem
Ome Merde Geplaatst: 17 september 2003 Geplaatst: 17 september 2003 Citaat: op mijn mxstream modem lijkt me niet veel te maken hebben met een dreambox maargoed. als je de boekjes erbij hebt zou ik die eerst eens lezen. je adsl-modem moet een ethernet-modem zijn, op de netwerkuitgang van deze modem sluit je je modem aan en op je router de pc's en de dreambox. even een ip-adres aan je dreambox toekennen en de PC's zouden via dhcp kunnen lopen. theoretisch is dat alles, alle overige instellingen (firewall e.d) kan je terug vinden in de documentatie. merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 17 september 2003 Geplaatst: 17 september 2003 Niet echt, de router moet ook nog ADSL Ready zijn, dwz dat hij het PPPOE protocol moet ondersteunen en zodanig ook een verbinding kan maken. Je moet in de setup van de router ergens een sectie hebben waar je het PPPOE protocol van configureren en ook je Login en Password kan invoeren.
Ome Merde Geplaatst: 17 september 2003 Geplaatst: 17 september 2003 de adsl modem zorgt voor de internet verbinding de router routeerd het over het netwerk. volgens mij komt elke broadband-router in aanmerking voor deze configuratie. merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 17 september 2003 Geplaatst: 17 september 2003 Ja natuurlijk de modem zorgt voor de verbinding. Maar in een standaard configuratie heb je op je pc een software die de modem aanspreekt om de verbinding te maken, al is het een software van de fabricant of van windows. Door een router heen kan deze software de modem niet aanspreken, daardoor moet je de modem aanspreken via de router. Ook de funtionaliteit van een modem is om er voor te zorgen dat iendereen op je netwerk op internet kan zonder dat jouw pc moet aanstaan, anders doe je een gewone connectoin sharing via winxp. De meeste van deze ADSL ready modems worden beschreven als BROADBAND ROUTERS, ikzelf gebruik een Lynksys Wireless Broadband router en dit werkt perfect, heefd zelf een ingbouwde firewall.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen